خبر فوری

 
دیدار سفیر ایران با دکتر شیرین مزاری وزیر امور حقوق بشر دولت پاکستان
کد خبر :745125809

12:00 1400/10/30


برچسب ها : پاکستان و ایران, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی, شیرین مزاری, وزیر حقوق بشر,

سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد روز گذشته با دکتر شیرین مزاری وزیر امور حقوق بشر دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد روز گذشته با دکتر شیرین مزاری وزیر امور حقوق بشر دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار به بررسی مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و تهران و ظرفیت های موجود در جهت گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور پرداختند.

دکتر شیرین مزاری وزیر امور حقوق بشر پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر ایران ابراز داشت: 74 سال قبل پس از تشکیل پاکستان روابط مستحکم و خوبی میان پاکستان و ایران در زمینه های فرهنگی، مذهبی و تاریخی شکل گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت روابط با ایران برای دولت اسلام آباد خاطرنشان کرد: ما نیاز به افزایش سطح همکاری های مشترک در جهت فعالیت برای دغدغه های موجود در امر حقوق بشر در عرصه بین المللی داریم.

سید محمد علی حسینی سفیر ایران نیز در این دیدار با اشاره به چالش های پیش روی منطقه و به ویژه ایران اظهار داشت: ایران علی رغم عمل به تمامی وعده های بین المللی در خصوص برنامه هسته ای همچنان با تحریم های یکجانبه مواجه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات افغانستان تصریح کرد: افغانستان در حال عبور از یک بحران خطرناک است، هر دو کشور ایران و پاکستان از 40 سال گذشته میزبان صدها هزار مهاجر افغان بوده اند و ایران همواره کمک های انسان دوستانه خود را برای مردم این کشور ارسال نموده است اما در حال حاضر علی رغم شرایط بد معیشتی و تحریم های سنگین اقتصادی علیه، هیچ نوع کمکی از سوی جامعه جهانی برای مقابله با قاچاق انسان و مواد مخدر به ایران ارائه نمی گردد.

دکتر شیرین مزاری وزیر دولت فدرال پاکستان در ادامه این دیدار گفت: دولت ما به رهبری عمران خان علیه دو رویی و استانداردهای دوگانه کشورهای غربی که تحت تفکرات اسلام هراسانه اقدام به نقض حقوق بشر می کنند فعالیت هایی را به سرانجام رسانده است.

وی با اشاره به بازگشت ایران به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی آن را اقدامی مثبت و تحسین برانگیز عنوان نمود و افزود: وجود بستر مستحکمی همچون سازمان همکاری اسلامی که به حل مسائل و اختلافات موجود میان کشورهای اسلامی در عرصه بین المللی می پردازد ضروریست.

وزیر حقوق بشر دولت پاکستان همچنین بر اهمیت تلاش های مشترک در جهت حل بحران افغانستان تاکید کرد و گفت: ایران و یا پاکستان نمی توانند با اقدام یکجانبه به کنترل اوضاع افغانستان بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: نشست اخیر شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد اقدامی مهم در جهت آگاهی بخشی به کشورهای مسلمان در خصوص مسائل پیش روی افغانستان بود.

 

ارسال نظر

 
1