خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ایتالیا با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1367063939

16:58 1399/04/03


برچسب ها : پاکستان و ایتالیا, تجارت, سرمایه گذاری,

اندریز فراریز سفیر ایتالیا در اسلام آباد با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد و طرفین در این دیدار در زمینه تقویت و گسترش روابط دوجانبه توافق کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اندریز فراریز سفیر ایتالیا در اسلام آباد با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد و طرفین در این دیدار در زمینه تقویت و گسترش روابط دوجانبه توافق کردند.

صاق سنجرانی طی گفتگو در این بین، ضمن ابراز تاسف از جان باختن شهروندان ایتالیا درپی شیوع ویروس کرونا و جهانی شدن آن، گفت: این پیام تعزیت را از طرف پارلمان و مردم پاکستان پذیرا باشید. ما خواستار هرگونه همکاری با ایتالیا برای کنترل این بیماری همه گیر هستیم، و همکاری های دوجانبه برای کنترل و حل بحران های پیش آمده در اثر کرونا، امری ضروری است.

 

رئیس مجلس سنای پاکستان در ادامه افزود، برای گسترش روابط تجاری میان دو کشور، می توان از روابط دیپلماتیک پارلمانی استفاده و تبادل هیئت های تجاری نیز در این زمینه امری ضروری است، گروه دوستی پاکستان و ایتالیا را در مجلس سنا فعال تر خواهیم کرد. وی در ادامه پس از دعوت از بازرگانان و اعضای پارلمان ایتالیا برای سفر به پاکستان پس از بهبود وضعیت کرونا، گفت: فرصت های سرمایه گذاری زیادی در بندر گوادر وجود دارند که بازرگانان ایتالیایی پس از بازدید از این بندر، می توانند در آن سرمایه گذاری انجام دهند. مجلس سنا همچنین تمامی کمک های ممکنه را با سرمایه گذاران ایتالیایی برای بهبود همکاری با بخش تجارت انجام خواهد داد. صادق سنجرانی اظهار داشت که اتاق های بازرگانی و صنایع دو کشور باید به دنبال فرصتی برای افزایش حجم تجارت باشند.

سفیر ایتالیا نیز بر لزوم اتخاذ سیاست اجرایی مشترک توسط جامعه بین المللی برای مبارزه و کنترل کرونا تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1