خبر فوری

 
 
دیدار سفیر امارات متحده عربی با پرویز اشرف دراسلام آباد
کد خبر :278020472

16:47 1401/02/02


برچسب ها : پاکستان و امارات, پاکستان و امارات متحده عربی, حمد عبید ابراهیم سلیم الزعابی, دیدار, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, سفیر امارات متحده عربی, گفتگو,

حمد عبید ابراهیم سلیم الذبی، سفیر امارات متحده عربی در پاکستان با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دراسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | حمد عبید ابراهیم سلیم الزابی، سفیر امارات متحده عربی در پاکستان با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دراسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه و توسعه روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

راجا پرویز اشرف گفت: پاکستان و امارات متحده عربی دارای روابط دیرینه هستند که ریشه در دین، فرهنگ و مشارکت متقابل دارد و باعث دلگرمی است که دو کشور در مورد مسائل منطقه ای و جهانی دیدگاه های سیاسی مشترک دارند.

وی ادامه داد: هماهنگی بین دو کشور این فرصت را برای دو کشور فراهم کرده است تا مشارکت راهبردی، گسترده و همه جانبه را در زمینه های مختلف توسعه دهند.

رئیس مجلس ملی پاکستان با اشاره به روابط پارلمان‌های دو کشور گفت: تبادل هیئت‌های پارلمانی موجب تقویت بیشتر روابط دوجانبه خواهد شد و ایشان از همتای اماراتی خود دعوت کرد تا به همراه یک هیئت پارلمانی از پاکستان دیدن کند.

رئیس مجلس با جلب توجه سفیر امارات به جنایاتی که توسط نیروهای هندی بر مردم بیگناه کشمیری انجام شده است، گفت: جامعه بین المللی باید به جنایات علیه کشمیری های بی گناه توجه و برای حل آن مطابق با آرمان های مردم کشمیری تلاش کند.

وی بیان کرد: صلح در منطقه به طور مستقیم با توسعه و رفاه منطقه ای مرتبط است همچنین از نظر جغرافیایی، پاکستان در بزرگترین کریدور تجاری، انرژی و حمل و نقل آسیا قرار دارد.

وی افزود: پاکستان بایستی از این فرصت ها نهایت استفاده را ببرد و بر ضرورت رسیدن به راه هایی جهت تقویت بیشتر همکاری های اقتصادی دوجانبه تاکید کرد.

در ادامه این دیدار، سفیر امارات متحده عربی انتخاب راجا پرویز اشرف به عنوان رئیس بدون مخالف مجلس ملی پاکستان را تبریک گفت. وی همچنین تاکید کرد که امارات در کنار پاکستان برای توسعه اقتصادی و اجتماعی می ایستد و همیشه در کنار آن خواهد بود.

حمد عبید ابراهیم سلیم الزابی بیان کرد: فرصت‌های اقتصادی بسیار زیادی در پاکستان وجود دارد و سرمایه‌گذاران امارات متحده عربی قطعاً مایلند از این فرصت استفاده کنند.

وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس هر دو کشور می توانند کشورهای خود را به هم نزدیک تر کنند، ایشان همچنین با قدردانی از نقش مهاجران در امارات گفت: مهاجران پاکستانی نقش مهمی در توسعه اقتصادی-اجتماعی امارات دارند.

ارسال نظر

 
1