خبر فوری

 
 
دیدار سفیر امارات متحده عربی با فرخ حبیب وزیر امور اطلاع رسانی دولت پاکستان
کد خبر :1502101731

16:50 1400/03/05


برچسب ها : پاکستان و امارات متحده عربی, حمد عبید الزعابی, سفیر امارات متحده عربی, فرخ حبیب, وزیر امور اطلاع رسانی و رسانه,

سفیر امارات متحده عربی در اسلام آباد با در دیدار با وزیر امور اطلاع رسانی و نشریه دولت فدرال پاکستان با وی بر ضرورت گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه رسانه تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر امارات متحده عربی در اسلام آباد با در دیدار با وزیر امور اطلاع رسانی و نشریه دولت فدرال پاکستان با وی بر ضرورت گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه رسانه تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، حمد عبید الزعابی سفیر امارات متحده عربی در اسلام آباد ظهر امروز چهارشنبه با فرخ حبیب وزیر امور اطلاع رسانی و نشریه دولت پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

طبق گفته منابع خبری، دو طرف در جریان این دیدار در زمینه مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و ابوظبی در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری، گردشگری و تغییرات اقلیمی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فرخ حبیب وزیر دولت فدرال پاکستان در امور رسانه در این دیدار اظهار داشت: دیپلماسی سبز مسیرهای جدید توسعه روابط و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: امارات متحده عربی و پاکستان در حال بهره مند شدن از مناسبات دوستانه مبتنی بر اعتماد متقابل هستند، امارات به عنوان کشور دوم برای شهروندان پاکستانی است.

مقامات دو کشور در ادامه این دیدار بر ضرورت استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود جهت توسعه روابط تجاری میان دو کشور تاکید ورزیدند.

وزیر پاکستانی در بخش دیگری از این دیدار بازدید سفیر اماراتی از شهر فیصل آباد ایالت پنجاب برای توسعه ظرفیت ها و تقویت استعدادهای موجود در بخش صنعت نساجی و پوشاک تمجید نمود.

وی تصریح کرد: محصولات کشاورزی پاکستان از مقبولیت خوبی در سرتاسر دنیا برخوردار است، دسترسی به بازارهای خاورمیانه برای عرضه این محصولات از طریق تجار پاکستانی فرصت های جدیدی برای توسعه را فراهم خواهد نمود.

دو طرف همچنین در زمینه گسترش همکاری ها میان خبرگزاری های دولتی دو کشور توافق نموده و خاطرنشان کردند: این امر به ارائه اطلاعات رایگان و درگ فرهنگ یکدیگر کمک خواهد نمود.

فرخ حبیب وزیر پاکستانی ابراز داشت: پاکستان به رهبری نخست وزیر عمران خان در حال گام نهادن در مسیر توسعه اقتصادی است، علی رغم شیوع ویروس کووید-19 حجم ذخایر ارزی کشور، میزان صادرات و حواله های ارزی به داخل کشور افزایش چشمگیری داشته است و شهروندان پاکستانی مقیم خارج از کشور در مدت زمان کوتاهی مبلغ یک میلیارد دلار را به حساب ارزی کشور واریز نموده اند که نشان دهنده اعتماد مردمی به دولت است.

وی در ادامه اظهارات خود افزود: پایان 50 سالگی روابط میان پاکستان و امارات متحده عربی نقطه عطفی میان روابط دو کشور دوست و برادر است، مراسم پایان روابط 50 ساله را با یکدیگر به جشن خواهیم پرداخت.

حمد عبید الزعابی سفیر امارات متحده عربی در اسلام آباد نیز در جریان این دیدار وزیر پاکستانی را از اهمیت نمایشگاه تجاری اکسپو 2020 و حضور شرکت ها و شخصیت های مختلف تجاری و بازرگانی برای بهره مندی از این فرصت پیش آمده آگاه ساخت.

ارسال نظر

 
1