خبر فوری

 
 
دیدار سفیر امارات متحده عربی با رئیس سنای پاکستان
کد خبر :465518961

14:34 1400/03/07


برچسب ها : پاکستان و امارات متحده عربی, دیدار, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر امارات متحده عربی, محمد صادق سنجرانی,

حماد عبید ابراهیم سفیر امارات متحده عربی روز گذشته با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و در خصوص امور مورد علاقه دوجانبه و وضعیت کلی منطقه به رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| حماد عبید ابراهیم سفیر امارات متحده عربی روز گذشته با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و در خصوص امور مورد علاقه دوجانبه و وضعیت کلی منطقه به رایزنی پرداخت.

رئیس سنای پاکستان در این دیدار ضمن بیان اهمیت روابط با امارات وعنوان کردن این روابط به عنوان تعاملات برادرانه و دوستانه، اظهار داشت که این روابط تقریبا به نیم قرن رسیده است که باعث خوشحالی است . وی افزود: روابطی براساس تاریخ، اجتماع، فرهنگ و همه جانبه میان دو کشور وجود دارد که تبادل هیئت های پارلمانی فیمابین باعث تقویت روابط برادرانه می شود.

وی اظهار داشت که برپایی نمایشگاه 2020یک عملکرد برجسته در کارنامه منطقه و امارات بود که به زودی نتایج بلند مدت آن ظاهر می شوند. پاکستان و امارات از کشورهای مهم منطقه هستند و برای مسائل پیش روی امت اسلامی باید یک استراتژی مشترک اتخاذ شود، به خصوص در رابطه با کشمیر و فلسطین که در این مناطق نقض حقوق بشر به شدت درحال انجام است. برای کشمیر و فلسطین نیز نیازمند برداشتن گامی مشترک هستیم . فرصت های بیشمار تجاری و سرمایه گذاری در پاکستان وجود دارد که کشور امارات باید به نحو احسنت از آنها بهره مند شود.

محمد صادق سنجرانی در ادامه این دیدار با بیان اینکه دو کشور ضمن درپیش گرفتن دستور کار مشترک جهت توسعه و رفاه منطقه، می توانند توسعه و رفاه بیشتری را در منطقه ایجاد کنند، گفت: قریب به 1 میلیون و 600 هزار پاکستانی درحال اشتغال در امارات هستند که این افراد علاوه بر پاکستان، عملکرد موثری در رشد و پیشرفت امارات نیز دارند، اما محدودیت های امارات در کرونا باعث پیدا شدن مشکلاتی برای این جامعه مقیم امارات شد که برای حل آن باید اقداماتی صورت گیرند.

سفیر کشور امارات نیز متقابلا پاکستان را کشوری مهم برای امارات عنوان کرد و افزود: خواستار تقویت بیشتر روابط برادرانه موجود با پاکستان هستیم. امارات درپی سرمایه گذاری در پاکستان، مسیر رشد و توسعه دو کشور را فراهم خواهد کرد. اقدامات موثری برای حل مشکلات پاکستانی های مقیم امارات انجام خواهد شد.

ارسال نظر

 
1