خبر فوری

 
 
دیدار سفیر الجزایر با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1397538589

15:10 1401/04/30


برچسب ها : پاکستان و آفریقا, پاکستان و الجزایر, پاکستان و کشورهای آفریقایی, تجارت, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر الجزایر,

براهیم رومانی سفیر الجزایر در اسلام آباد روز چهارشنبه 29 تیر با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| براهیم رومانی سفیر الجزایر در اسلام آباد روز چهارشنبه 29 تیر با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار کرد.

سنجرانی با بیان اینکه روابطی بر مبنای اشتراکات مذهبی و فرهنگی میان دو کشور برقرار هستند، گفت: در عصر ارتباطات جهانی، نیاز به برداشتن گام های لازم برای تغییر روند تجارت بین دوکشور و رفع موانع موجود برای ارتقای اقتصاد دو کشور است. سرمایه گذاران دو کشور باید همکاری های متقابل در زمینه های مختلف و دیپلماسی پارلمانی را برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه ارتقاء دهند.

وی  افزود: پاکستان استراتژی ویژه ای را برای همکاری با کشورهای آفریقایی تعریف کرده است، و براساس سیاست "نگاه به آفریقا" راه های جدیدی برای همکاری باز شده و به روابط و همکاری های تجاری بهتر کمک می شود.

رئیس سنا با بیان اینکه پارلمان ها مسئولیت سنگینی در قبال صلح و توسعه برعهده دارند، همکاری های پارلمانی و نهادی را عامل مهم در زمینه گسترش روابط در سطح مردمی عنوان کرد و با تاکید بر همکاری های دوجانبه و چندجانبه، گفت: پاکستان مشتاق توسعه بیشتر روابط با کشورهای آفریقایی است.  

در این دیدار از ضرورت افزایش همکاری در زمینه فناوری اطلاعات با الجزایر و تلاش در جهت گسترش تبادل هیئت های تجاری فیمابین، گفت و گو صورت گرفت.  

سفیر الجزایر از روسای مجالس ملی و سنای پاکستان برای سفر به الجزایر دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1