خبر فوری

 
 
دیدار سفیر افغانستان با رئیس مجلس ملی پاکستان
کد خبر :562775968

16:54 1399/03/27


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و افغانستان, رئیس مجلس ملی, سفیر افغانستان,

شکر الله عاطف مشال سفیر افغانستان با اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان دیدار و در زمینه مناسبات دو جانبه، وضعیت امنیتی منطقه به گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شکر الله عاطف مشال سفیر افغانستان با اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان دیدار و در زمینه مناسبات دو جانبه، وضعیت امنیتی منطقه به گفتگو پرداخت.

اسد قیصر در این دیدار ضمن ابراز استوار بودن مناسبات دوجانبه بر پایه های دین، برادری، فرهنگ و همسایه بودن، میان دو کشور گفت: میان مردم دو طرف مرزها شاهد محبت و احترام متقابل نسبت به یکدیگر هستیم . اسلام آباد خواهان مشاهده افغانستانی امن، با ثبات و مستحکم است، که این موضوع امری غیر قابل انکار برای امنیت و ثبات منطقه نیز است. پاکستان به همراه همراهان استراتژیک خود در منطقه، درحال تلاش برای برپایی صلح در افغانستان است. وی در ادامه تعاملات پارلمانی و دیپلماتیک میان دو کشور را موجب تقویت و گسترش روابط میان پاکستان_افغانستان دانست و افزود: اعضای مجالس دو کشور در قرابت و نزدیکی ملت های دو طرف می توانند نقش موثری ایفا کنند. تجارت میان دو کشور به نفع دو طرف است، پاکستان از 4 دهه گذشته میزبان 3 میلیون و 700 هزار مهاجر افغانستانی بوده است، پاکستان خواهان گسترش روابط تجاری، اقتصادی، و همکاری برای تقویت منطقه است . پاکستان می خواهد برای توسعه و رونق منطقه از جمله صلح در منطقه، همکاری دوجانبه داشته باشد.

طرفین در این بین در زمینه ایجاد روابط بین کمیته های پارلمانی تجارت و صنعت دو کشور توافق کردند.

سفیر افغانستان در ادامه ضمن اظهار اهمیت روابط برادرانه میان دو کشور برای کابل، گفت: نحوه پذیرایی از مهمانان افغانستان توسط پاکستان قابل قدردانی و ستایش است . همچنین افغانستان از تلاش های اسلام آباد در مورد برپایی صلح و ثبات در منطقه نیز قدردانی می کند. افغانستان نیز متقابلا خواستار گسترش روابط تجاری و اقتصادی با پاکستان است. شکر الله عاطف در ادامه این گفتگو، ضمن ابراز تاسف و اندوه از جان باختن شهروندان پاکستانی طی ابتلا به کرونا و عرض تسلیت به خانواده های داغدار، ابراز داشت: ویروس همه گیر کرونا، جهان را به اشغال خود در آورده است. ملت افغانستان برای بهبودی هرچه سریعتر برادران پاکستانی مبتلا به کرونا، دعا می کنند. دو کشور دارای ظرفیت های تجاری خوبی هستند که درحال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند.  

ارسال نظر

 
1