خبر فوری

 
دیدار سفیر اتیوپی با اعضای فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت و انجمن چای پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1820178150

15:56 1401/08/29


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد, پاکستان و اتیوپی, تجارت دوطرفه, دیدار, سرمایه گذار, سفیر اتیوپی,

جمال بیکر عبدالله سفیر اتیوپی در پاکستان با اعضای فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد و انجمن چای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


پنجاب: به گزارش راز نیوز | جمال بیکر عبدالله سفیر اتیوپی در پاکستان با اعضای فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد و انجمن چای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، بازرگانان پاکستانی علاقه شدید خود را جهت خرید چای و قهوه ارزان از اتیوپی ابراز کرده و گفتند: تقاضای زیادی برای چای و قهوه در پاکستان وجود دارد، اما نیاز به توسعه ارتباطات، مکانیسم‌های کنترل کیفیت و پیوندهای نهادی میان دو کشور وجود دارد.

در همین حال، سفیر اتیوپی خطاب به تاجران پاکستانی بیان کرد: توسعه و ایجاد پیوندهای نهادی میان دو کشور جهت همکاری در مسائل اقتصادی و سیاسی به سرعت در حال پیشرفت می باشد و اتیوپی هیچگاه چای و قهوه خود را با کیفیت پایین به پاکستان صادر نخواهد کرد.

وی افزود: اتیوپی مقدار زیادی چای و قهوه تولید می کند و می تواند آن را به نرخ مناسب به پاکستان عرضه بدارد و لزوم صادرات چای و قهوه به این کشور، جلب اعتماد تجار پاکستانی به محصول خود می باشد. همچنین لازم به ذکر است در حال حاضر، محصولات اتیوپی از جمله چای و قهوه بطور مستقیم به دست پاکستان نمی رسد و ما در تلاشیم تا با امضای توافق نامه هایی روابط تجاری میان این دو کشور را تسهیل نماییم.

جمال بیکر عبدالله همچنین در خصوص خطوط مستقیم هوایی مسافربری میان اتیوپی به پاکستان بیان کرد: شرکت هواپیمایی اتیوپی از ابتدای سال آینده فعالیت خود را در شهر کراچی آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه با دعوت از تجار پاکستانی برای سفر به کشور اتیوپی جهت راه اندازی و گسترش حجم تجارت دوجانبه بیان کرد: هدف اتیوپی درخصوص تاسیس سفارت خانه در پاکستان، ارتقای دیپلماسی اقتصادی، سرمایه گذاری، تجارت، گردشگری و پیوندهای نهادی میان دو کشور می باشد.

ارسال نظر

 
1