خبر فوری

 
 
دیدار سفیر اتحادیه اروپا با وزیر حقوق بشر پاکستان
کد خبر :1447671716

16:14 1401/05/13


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اتحادیه اروپا, پنجاب, دکتر رینا کوئنکا, دیدار, ریاض حسین پیرزاده, سفیر اتحادیه اروپا, وزیر حقوق بشر,

دکتر رینا کوئنکا سفیر اتحادیه اروپا با ریاض حسین پیرزاده وزیر حقوق بشر پاکستان دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر رینا کوئنکا سفیر اتحادیه اروپا با ریاض حسین پیرزاده وزیر حقوق بشر پاکستان دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر حقوق بشر پاکستان طی این دیدار با خوش آمد گویی به سفیر اتحادیه اروپا گفت: پاکستان برای روابط خود با اتحادیه اروپا ارزش قائل بوده و در همه ی بخش هایی که با آن در حال همکاری می باشد، در حال گام برداشتن در جهت مثبت است.

وی افزود: اتحادیه اروپا از طریق همکاری با پاکستان، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی پاکستان ایفا کرده است. ما انتظار داریم با گفتگو در بخش های محیط زیسیت، تغییرات آب و هوا، حقوق بشر و توسعه پایدار می توان برنامه تعامل استراتژیک که در ماه ژوئن سال 2019 بین پاکستان و اتحادیه اروپا امضا شد را تقویت کرد.

وی گفت: اتحادیه اروپا یکی از بزرگترین شرکای تجاری و سرمایه گذاری پاکستان بوده و GSP Plus در افزایش روابط تجاری بین دو طرف نقش مهمی ایفا کرده است. ما برای اجرای توافقنامه های خود متعهد بوده و در اجرای 27 کنوانسیون بین المللی مرتبط با GSP Plus پیشرفت مداومی داشته ایم.

وی همچنین گفت: پاکستان برای بعد از سال 2023 تمام پیشنهادات قانونی کمیسیون اروپا را به منظور دستیابی به بازارهای ترجیحی به دقت بررسی کرده است و برای تحقق یافتن این امر که دو طرف بعد از سال 2023 از GSP Plus بهره مند شوند، در حال تلاش می باشد.

سفیر اتحادیه اروپا نیز طی این دیدار از اقدامات و عزم وزارت حقوق بشر پاکستان برای اجرای قوانین اخیر GSP Plus تمجید کرد و گفت که طی ماموریت نظارت بر اجرای 27 کنوانسیون بین المللی توسط پاکستان، از پیشرفت این کشور در اجرای آن ها اظهار اطمینان شده است.

وی گفت: طی این ماموریت همچنین در مورد تاخیر قانونگذاری لازم در بعضی از بخش ها ابراز نگرانی شده است که باید اقدامات لازم با سرعت بیشتری انجام شوند.

وزیر حقوق بشر پاکستان همچنین از سفیر اتحادیه اروپا برای عملی کردن گزارشات خود درخواست همکاری کرده و بر همکاری نزدیک برای اجرای موثر تعهددات GSP Plus تاکید کرد.

وی همچنین به سفیر اتحادیه اروپا برای همکاری هرچه بیشتر وزارت حقوق بشر پاکستان با وی و کمک به برگزاری نشست هایی با وزارت کشور و وزارت بازرگانی پاکستان برای گفتگوهای بیشتر در مورد GSP Plus اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1