خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم آندرولا کامینارا سفیر اتحادیه اروپا در پاکستان با سید فخر امام وزیر امنیت غذایی ملی و تحقیقات پاکستان دیدار کرد. وزیر فدرال پاکستان ضمن استقبال از سفیر، اتحادیه اروپا را به عنوان یکی از مناطق پیشرو در جهان ستود و گفت: اتحادیه اروپا تنها 5.8 درصد از جمعیت جهان را دارد اما در عین حال 18 درصد از تولید ناخالصی جهان را تولید می کند که در سال 2021 میلادی 17 تریلیون دلار آمریکایی است.

سید فخر امام ضمن استقبال از برنامه توسعه اتحادیه اروپا با هدف متمرکز شدن بر توسعه بخش کشاورزی پاکستان که به ارزش 250 میلیون دلار است، و تنها محدود به باغبانی، حفظ آب و تولید برق آبی، توسعه دام و توسعه منابع انسانی، امکانات اولیه بهداشتی برای کودکان به ویژه زنان در مناطق روستایی مانند ترپارکر و عمرکوت، نیست، اظهار داشت: برای گسترش محیط کار کشاورزان به یک رویکرد جامع نیاز است.

سفیر اتحادیه اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا مشتاق همکاری با پاکستان برای افزایش توسعه انسانی کشاورزان در مناطق روستایی و همچنین ارتقا بخش کشاورزی است، افزود: اتحادیه اروپا از قبل درحال سرمایه گذاری برای به روزرسانی سیستم تحقیقاتی بخش کشاورزی و دامی  است اما خواستار افزایش دایره فعالیت خود طی همکاری با وزارت امنیت غذایی و تحقیقات است.

وی خاطر نشان ساخت که اتحادیه اروپا می تواند کمک های فنی مانند تصاویر ماهواره ای برای ارزیابی توپوگرافی پاکستان به منظور کشاورزی کارآمد و موثر ارائه دهد.

وزیر فدرال پاکستان در ادامه اظهاراتش با اشاره به این که پاکستان با چالش های مختلفی مواجه است، اما مداخله سیاستی درست طی همکاری با اتحادیه اروپا می تواند باعث تغییر در بخش کشاورزی شود، گفت: کشاورزان پاکستان با تکنیک های کشاورزی سنتی در حال پیشرفت هستند و اکنون زمان آن فرا رسیده است تا به آینده از نظر مدرنیته نگاه کنیم. پاکستان 5مین کشور بزرگ از نظر تولید شیر است اما تنها 7% درصد آن فرآوری می شود.

ارسال نظر

 
1