خبر فوری

 
 
دیدار سفیر اتحادیه اروپا با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1249165272

11:43 1401/05/21


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اتحادیه اروپا, پنجاب, دکتر رینا کوئنکا, دیدار, سفیر اتحادیه اروپا, شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

دکتر رینا کوئنکا سفیر اتحادیه اروپا با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر رینا کوئنکا سفیر اتحادیه اروپا با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

طی این دیدار نخست وزیر پاکستان با اشاره به گفتگوی تلفنی اخیر خود با چارلز میشل رئیس شورای اروپا و اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون شورای اروپا، ابراز اطمینان کرد که با سفر هیئت های پارلمانی اتحادیه اروپا به پاکستان در آینده و انجام گفتگوهای سیاسی و امنیتی بر اساس طرح بعدی گفتگوی استراتژیک اتحادیه اروپا و پاکستان، راه برای همکاری قوی تر بین دو طرف هموار خواهد شد.

وی طی این دیدار گفت: روابط تجاری مشترک و سودمند پاکستان و اتحادیه اروپا با یکدیگر مرهون طرح GSP Plus می باشد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که پاکستان پس از سال 2023 نیز جزوی از این طرح خواهد ماند.

وی همچنین طی این دیدار بر لزوم تبادل مستمر هیئت های عالی رتبه به منظور تقویت شراکت در حال افزایش بین دو طرف و همچنین جشن گرفتن شصتمین سالگرد برقراری روابط بین پاکستان و اتحادیه اروپا بصورت باشکوه تاکید کرد.

وی سپس گفت: ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان اهمیت دارد. پاکستان پس از پیشرفت های حاصل شده در ماه آگوست سال گذشته، ببه طور بی سابقه ای با جامعه بین المللی همکاری کرد.

سفیر اتحادیه اروپا نیز طی این دیدار با تشکر از استقبال نخست وزیر پاکستان، گفت که وی برای تقویت روابط دوجانبه پاکستان و اتحادیه اروپا نقش مؤثری ایفا خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1