خبر فوری

 
 
دیدار سفیر اتحادیه اروپا با قریشی وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :1769320510

17:59 1399/06/26


برچسب ها : ا سفير اتحاديه اروپا, پاکستان و اتحادیه اروپا, خانم آندرولا کامینارا, سفیر اتحادیه اروپا, شاه محمود قريشی, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

روز چهارشنبه آندرولا کامنارا سفير اتحاديه اروپا در وزارت امور خارجه با شاه محمود قريشی وزير امور خارجه پاکستان ملاقات کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| روز چهارشنبه آندرولا کامنارا سفير اتحاديه اروپا، در وزارت امور خارجه با  شاه محمود قريشی وزير امور خارجه پاکستان ملاقات کرد، طرفین در این دیدار در مورد روابط دوجانبه از جمله وضعیت جهانی کرونا مورد بحث و گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار از حمایت های اتحادیه اروپا از پاکستان در راستای مقابله با کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا قدردانی کرده و حمایت از پیشنهادات عمران خان نخست وزیر پاکستان برای ارایه تسهیلات در بازپرداخت بدهی کشورهای در حال توسعه تقدیر و تشکر کرد.
وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: پاکستان با وجود منابع محدود، اقدامات موثری را برای جلوگیری از گسترش ویروس کورونا انجام داد. پاکستان نه تنها این ویروس جهانی را کنترل، بلکه چرخه اقتصاد را نیز از سر نو فعال کرد.
شاه محمود قریشی افزود: امروزاقدامات هوشمند پاکستان در سراسر جهان به دلیل کنترل ویروس کرونا مورد ستایش قرارگرفته است. وزیر امور خارجه از اقدام مثبت اتحادیه اروپا که به شهروندان پاکستانی مانند شهروندان کشورهای دیگراجازه ورود به کشورهای اروپایی می  دهد ابراز امیدواری کرد .  وزیر امور خارجه  از نقض جدی حقوق بشر در جامو و کشمیر اشغالی سفیر اتحادیه اروپا را آگاه کرد و افزود: اتحادیه اروپا باید از نقض وحشیانه حقوق بشر در جامو و کشمیر طی اقدامی جلوگیری کند و از هند خواستار شود که به تجاوز های خود علیه شهروندان جامو و کشمیرخاتمه دهد.
وزیر امور خارجه همچنین سفیر اتحادیه اروپا را از تلاش های پاکستان برای گسترش روند صلح افغانستان آگاه ساخت. طرفین موافقت کردند که به رایزنی ها در مورد ترویج همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف ادامه دهند.

ارسال نظر

 
1