خبر فوری

 
 
دیدار سفیر آمریکا با وزیر ارشد ایالت پنجاب
کد خبر :643546462

15:53 1401/07/07


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, پنجاب, چودری پرویز الهی, دونالد بلوم, دیدار, سفیر آمریکا, وزیر ارشد ایالت پنجاب,

دونالد بلوم سفیر آمریکا با چودری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب و مونس الهی وزیر سابق دولت پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


​دونالد بلوم سفیر آمریکا با چودری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب و مونس الهی وزیر سابق دولت پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله گسترش روابط دوجانبه و افزایش همکاری دو کشور در بخش های مختلف بحث و تبادل نظر کردند. دو طرف همچنین برای همکاری در بخش های کشاورزی، انرژی های جایگزین، رفاه جمعیت و مدیریت منابع آبی توافق کردند.

سفیر آمریکا طی این دیدار به وزیر ارشد ایالت پنجاب اطمینان داد که آمریکا از طرح ریشه کن کردن مواد مخدر در مدارس و مراکز آموزشی دولتی حمایت خواهد کرد.

چودری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب طی این دیدار گفت: ما برای ریشه کن کردن مواد مخدر در مراکز آموزشی دولتی تصمیم به قانون سازی گرفته ایم. همکاری آمریکا برای دستیابی به این هدف کمک خواهد کرد. برای ریشه کن کردن مواد مخدر نیروهای ویژه ایجاد خواهد شد و به کسی که در مورد خرید و فروش مواد مخدر اطلاعاتی ارائه کند جایزه خواهد داد.

وی افزود: برای محاکمه متهمانی که در خرید و فروش مواد مخدر نقش دارند، دادگاه های مستقل ایجاد شده و به صورت روزانه در آن جلسات محاکمه برگزار خواهد شد.

وی گفت: پاکستان از همکاری آمریکا در زمینه ریشه کن کردن مواد مخدر از مراکز آموزشی دولتی استقبال می کند. ما برای روابط خود با آمریکا ارزش قائل هستیم. دولت در حال ایجاد اصلاحات در بخش های آموزش، بهداشت، رفاه جمعیت، کشاورزی، انرژی های جایگزین و مدیریت منابع آبی است و ما از کمک های فنی آمریکا در این زمینه استقبال می کنیم.

ارسال نظر

 
1