خبر فوری

 
 
دیدار سفیر آرژانتین با رئیس مجلس ملی پاکستان
کد خبر :1253591505

17:54 1401/07/04


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آرژانتین, پنجاب, دیدار, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, سفیر آرژانتین, لئو پولدو ساهوریس,

لئو پولدو ساهوریس سفیر آرژانتین با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | لئو پولدو ساهوریس سفیر آرژانتین با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط پارلمانی دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس مجلس ملی پاکستان طی این دیدار گفت: پاکستان برای روابط خوب خود با آرژانتین اهمیت قائل بوده و روابط دو کشور مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل می باشد.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی پاکستان-آرژانتین در مجلس ملی پاکستان نمایانگر روابط مستحکم پارلمانی بین دو کشور است. می توان با تبادل هیئت های پارلمانی، همکاری های اقتصادی و روابط دو کشور در سطح عمومی، روابط دو کشور را تقویت کرد.

وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در پاکستان، گفت: دولت کنونی پاکستان علاوه بر ایجاد محیطی مناسب برای سرمایه گذاری در پاکستان توسط سرمایه گذاران خارجی، در حال معرفی کردن مزایای مختلف در نظر گرفته شده برای آن ها است.

وی همچنین طی این دیدار بر لزوم مقابله با تغییرات آب و هوایی، افزایش همکاری در بخش های تکنولوژی، اقتصادی و غیره تاکید کرد و گفت که در نشست آتی اتحادیه بین المجالس که در شهر رواندا برگزار خواهد شد، پاکستان یک قطعنامه اضطراری در زمینه ویرانی های ناشی از تغییرات آب و هوایی در کشور ارائه خواهد کرد. در این قطعنامه، کشورهای توسعه یافته ملزم به انجام اقدامات فوری برای جبران خسارت به کشورهای در حال توسعه که ناشی از تغییرات آب و هوایی است، خواهند شد.

سفیر آرژانتین نیز طی این دیدار گفت: آرژانتین نیز برای روابط خود با پاکستان ارزش قائل بوده و خواستار افزایش روابط اقتصادی و پارلمانی دوجانبه با این کشور است.

وی همچنین طی این دیدار برای افزایش روابط پارلمانی بین پاکستان و آرژانتین اعلام آمادگی و بر لزوم تبادل هیئت های پارلمانی تاکید کرد. وی سپس به رئیس مجلس ملی پاکستان اطمینان داد که کشورش برای غلبه بر چالش ها از جمله بحران تغییرات آب و هوایی با پاکستان همکاری خواهد کرد.

وی در پایان از میزان خسارات جانی و مالی وارد شده به سیل زدگان پاکستان ابراز تاسف و همدردی کرد.

ارسال نظر

 
1