خبر فوری

 
 
دیدار سفیر آذربایجان با وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان
کد خبر :784023717

11:47 1400/10/10


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آذربایجان, پنجاب, خضر فرهادوف, دیدار, سفیر آذربایجان, فواد چودری, وزیر اطلاع رسانی و رسانه,

خضر فرهادوف سفیر آذربایجان با فواد حسین چودری وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | خضر فرهادوف سفیر آذربایجان با فواد حسین چودری وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله همکاری دو کشور در زمینه فیلم، سریال، موسیقی و رسانه بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان طی این دیدار گفت: بین پاکستان و آذربایجان روابط دیرینه مذهبی، فرهنگی و تاریخی وجود دارد.

وی افزود: پاکستان و آذربایجان می توانند در زمینه فیلم، سریال و موسیقی از تجارب یکدیگر استفاده کنند. پاکستان با همکاری ازبکستان در حال ساخت یک فیلم در مورد ظهیر الدین بابر می باشد. می توان سریال های پاکستانی را به زبان آذری ترجمه کرده و برای مردم آذربایجان منتشر کرد.

وی همچنین گفت: پاکستان یک کشور زیبا و جذاب برای گردشگری می باشد. مردم، فیلم سازان و نمایشنامه نویسان آذربایجانی می توانند از اماکن گردشگری پاکستان استفاده کنند.

وی سپس گفت: دنیا با چالش اخبار جعلی روبرو بوده و اکنون همکاری دو کشور در بخش رسانه لازم است. تبادل اخبار و اطلاعات بین مطبوعات پاکستان، شاخه رسانه های دیجیتال وزارت اطلاع رسانی و رسانه پاکستان و خبرگزاری رسمی آذربایجان موجب از بین رفتن اخبار جعلی خواهد شد.

وی علاوه بر این گفت: دولت پاکستان با رهبری عمران خان نخست وزیر پاکستان با توجه به وضعیت اقتصادی کشور علاوه بر مبارزه با شیوع ویروس کرونا در پاکستان، با اجرای سیاست قرنطینه هوشمند، اقتصاد ملی را تقویت کرد. اکنون جهان این اقدامات نخست وزیر پاکستان را تصدیق می کند.

سفیر آذربایجان نیز طی این دیدار از سیاست قرنطینه هوشمند پاکستان تمجید کرده و گفت: رسانه های بین المللی نیز اقدامات نخست وزیر پاکستان و اجرای سیاست قرنطینه هوشمند در آن را به عنوان یک الگو معرفی کرده اند.

وی همچنین برگزاری باشکوه نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی توسط پاکستان در موضوع افغانستان را تبریک گفته و بیان کرد: پاکستان و آذربایجان امیدوار هستند که با همکاری یکدیگر، کشورهای آسیای مرکزی را از طرق افغانستان به هم متصل کنند.

ارسال نظر

 
1