خبر فوری

 
 
دیدار سفرای کره جنوبی و سریلانکا با دکتر عارف علوی به مناسبت پایان مأموریت دیپلماتیک خود در پاکستان
کد خبر :112411879

15:22 1402/04/02


برچسب ها : پاکستان و سریلانکا, پاکستان و کره جنوبی, دکتر عارف علوی, دیدار, دیدار خداحافظی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر کره جنوبی, کمیساریای عالی سریلانکا,

سفرای کره جنوبی و سریلانکا در روزهای پایانی مأموریت دیپلماتیک خود در اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سفرای کره جنوبی و سریلانکا در روزهای پایانی مأموریت دیپلماتیک خود در اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس جزئیات، دکتر عارف علوی در دیدار با سئو سنگ پئو سفیر کره جنوبی بر روابط سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و ارتباطات مردمی موجود میان دو کشور اشاره کرد و گفت: پاکستان برای روابط چند جانبه خود با کره جنوبی ارزش بسیاری قائل است،

وی همچنین خواستار گسترش روابط با کره جنوبی در زمینه های فناوری اطلاعات و کشاورزی شد و بر گسترش روابط فرهنگی میان پاکستان و کره جنوبی تاکید کرد و افزود: پاکستان از گردشگران برای بازدید از تمدن گاندهارا و اماکن مقدس بودایی و سرمایه گذاران کره جنوبی جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف این کشور استقبال خواهد کرد.

از سوی دیگر، دکتر عارف علوی در گفتگو با موهان ویجایو کرما کمیساریای عالی سریلانکا، سریلانکا را دومین شریک تجاری پاکستان در جنوب آسیا دانست و بیان کرد: پاکستان خواستار گسترش روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا تحت توافقنامه تجارت آزاد می باشد.

ور بر لزوم همکاری میان دو کشور در زمینه های کاهش فقر، صلح و توسعه در جنوب آسیا تاکید کرد و افزود: پاکستان و سریلانکا تعاملات خود را در مجامع بین المللی با قوت ادامه خواهند داد.

در پایان نیز دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان از ایفای نقش سفرا در راستای گسترش روابط میان دو کشور تشکر و قدردانی کرد.

 

ارسال نظر

 
1