خبر فوری

 
 
دیدار سفرای مجارستان و تونس با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1465825862

17:20 1401/07/28


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و تونس, پاکستان و مجارستان, تغییرات آب و هوایی, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر تونس, سفیر مجارستان, سیل زدگان, محمد صادق سنجرانی,

سفرای کشورهای مجارستان و تونس در اسلام آباد امروز پنجشنبه به صورت جداگانه با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در محل ساختمان پارلمان این کشور دیدار کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفرای کشورهای مجارستان و تونس در اسلام آباد امروز پنجشنبه به صورت جداگانه با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در محل ساختمان پارلمان این کشور دیدار کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدارها ابعاد مختلف روابط دوجانبه اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و تجاری و تقویت بیش از پیش این روابط و همکاری‌ها مورد بحث قرار گرفت.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در جریان دیدار با بلافزیکاس سفیر مجارستان در اسلام آباد ابراز داشت: دو کشور نیازمند ارتقای حجم تجارت هستند، ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری با مجارستان در زمینه مدیریت منابع آب، کشاورزی، مواد غذایی، آموزش و فناوری اطلاعات وجود دارد.

وی در ادامه بر لزوم تشکیل یک مکانیسم جامع برای جذب نیروی کار پاکستانی که در مجارستان تحت آموزش قرار گرفته‌اند تأکید ورزید.

رئیس مجلس سنای پاکستان همچنین از دولت مجارستان به دلیل حمایت از پاکستان در زمینه امتیاز جی اس پی پلاس و نیز افزایش سهمیه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان پاکستانی تمجید و از سفیر این کشور تقدیر نمود.

سنجرانی با تأکید بر اهمیت تبادل هیئت‌های عالی رتبه میان دو کشور خاطرنشان کرد: باید اقدامات لازم در جهت تقویت بیش از پیش روابط میان بخش‌های خصوصی پاکستان و مجارستان صورت گیرد.

سفیر مجارستان نیز در این دیدار با ابراز تأسف و تأثیر در خصوص ویرانی‌های سیل اخیر سهمگین اخیر در پاکستان نسبت به همکاری با پاکستان و ارائه هرگونه کمک‌های لازم اطمینان بخشی نمود.

رئیس مجلس سنای پاکستان در بخش دیگری از این دیدار به تشریح اهمیت انجام اقدامات فوری و اضطراری در سطح جهانی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و پیامدهای آن در دنیا تأکید ورزید.

سفیر مجارستان نیز با تأیید اظهارات رئیس مجلس سنای پاکستان در خصوص لزوم توسعه روابط میان پاکستان و مجارستان از نقش فعال و مثبت اسلام آباد در ایجاد ثبات منطقه‌ای تمجید نمود.

علاوه بر این برهین الکامل سفیر تونس در اسلام آباد نیز با حضور در محل ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.

رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار ابراز داشت: روابط پاکستان و تونس مبتنی بر ارزش‌های مشترک مذهبی، تاریخی و فرهنگی است، ما به روابط دیرینه و برادرانه خود با تونس افتخار می‌کنیم و نسبت به توسعه روابط مبتنی بر منافع مشترک امیدوار هستیم.

محمد صادق سنجرانی با اشاره به گسترش اسلام هراسی در سطح جهان خاطرنشان کرد: وحدت میان کشورهای اسلامی امری ضروری در شرایط کنونی برای مقابله با اسلام هراسی در سطح جهان است، کشورهای مسلم باید به منظور مقابله با چالش‌های جهان اسلام از جمله اسلام هراسی تمامی اختلافات را کنار گذاشته و در این زمینه متحد و همدل شوند.

وی افزود: پاکستان و تونس نسبت به مسائل مختلف بین‌المللی دارای تفکرات یکسان و مشترک هستند که می‌توان آن را موضع مشترک دو کشور در مجامع بین‌المللی مشاهده نمود.

وی تصریح کرد: پاکستان از طریق بندر دریایی خود در مسیرهای گوادر و سی پک فرصت ویژه‌ای را برای تونس جهت توسعه روابط تجاری با کشورهای آسیای مرکزی و چین فراهم نموده است.

رئیس مجلس سنای پاکستان تصریح کرد: تونس یکی از کشورهای مهم در قاره آفریقا و از دوستان نزدیک و دیرینه پاکستان است، دو کشور نیازمند توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف به ویژه تجارت هستند که از طریق توجه به تبادل بیشتر هیئت‌های تجاری میان دو کشور و تدوین برنامه جامعه و استراتژیک امکان‌پذیر است.

سفیر تونس نیز در این دیدار ضمن توافق با اظهارات رئیس مجلس سنای پاکستان در خصوص تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه میان دو کشور در تمام زمینه‌ها نسبت به همکاری دیپلماتیک با پاکستان اطمینان بخشی نمود.

ارسال نظر

 
1