خبر فوری

 
 
دیدار سفرای قرقیزستان و قزاقستان با وزیر راه آهن و هوانوردی پاکستان
کد خبر :480592313

10:55 1401/06/18


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و قرقیزستان, پاکستان و قزاقستان, پنجاب, خواجه سعد رفیق, دیدار, سفیر قرقیزستان, سفیر قزاقستان, وزیر راه آهن و هوانوردی پاکستان,

توتیف اولنبک ایسن کوویچ اولبنک سفیر قرقیزستان و یرزهان کستافان سفیر قزاقستان با خواجه سعد رفیق وزیر راه آهن و هوانوردی پاکستان دیدار و گفتگو کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | توتیف اولنبک ایسن کوویچ اولبنک سفیر قرقیزستان و یرزهان کستافان سفیر قزاقستان با خواجه سعد رفیق وزیر راه آهن و هوانوردی پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

سفرای قرقیزستان و قزاقستان با وزیر راه آهن و هوانوردی پاکستان طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر راه آهن و هوانوردی پاکستان طی این دیدار گفت: پاکستان برای روابط خود با قزاقستان و قرقیزستان اهمیت قائل بوده و خواستار افزایش روابط با آن ها در همه ی زمینه های مورد علاقه مشترک می باشد. وی بر اهمیت افزایش روابط بین پاکستان و دو کشور مذکور در بخش های راه آهن و هوانوردی تاکید کرد و افزایش روابط تجاری و سرمایه گذاری پاکستان با آسیای مرکزی بخصوص قرقیزستان و قزاقستان را یک ضرورت مهم برشمرد.

وی افزود: توسعه اتصال هوایی مستقیم بین پاکستان و کشورهای آسیای میانه امری ضروری بوده و وزارت هوانوردی پاکستان باید در این زمینه اقدامات فوری انجام دهد. مردم پاکستان به دلیل مسلمان بودن تعهد عمیق مذهبی با کشورهای آسیای میانه دارند.

وی همچنین سفرای قرقیزستان و قزاقستان را در مورد اقدامات ارتقای سیستم راه آهن پاکستان آگاه کرد که شامل ML، راه آهن انتقال دهنده ذغال سنگ و افزایش خدمات مسافری و باربری می باشد. با تکمیل پروژه های مذکور، تجارت بین پاکستان و کشورهای آسیای مرکزی رونق خواهد یافت.

سفرای قرقیزستان و قزاقستان نیز طی این دیدار از میزان خسارات جانی و مالی پاکستان طی سیل ابراز تاسف و با دولت و مردم این کشور ابراز همدردی کردند. دو سفیر همچنین با ابراز علاقه مندی به صنعت راه آهن و هوانوری پاکستان، خواستار همکاری با پاکستان در این زمینه شدند.

ارسال نظر

 
1