خبر فوری

 
 
دیدار سفرای جدید پاکستان در کشورهای دانمارک و رواندا با دکتر عارف علوی
کد خبر :1454589366

16:14 1402/03/30


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و دانمارک, پاکستان و رواندا, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر پاکستان,

سفرای جدید پاکستان در کشورهای دانمارک و رواندا پیش از عزیمت به محل مأموریت خود با دکتر عارف علوی رییس جمهور پاکستان به دیدار و رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفرای جدید پاکستان در کشورهای دانمارک و رواندا پیش از عزیمت به محل مأموریت خود با دکتر عارف علوی رییس جمهور پاکستان به دیدار و رایزنی پرداختند.
طبق بیانیه روز سه‌شنبه بخش مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری پاکستان شعیب سرور و نعیم الله خان سفرای جدید پاکستان در دانمارک و رواندا با حضور در محل کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی به صورت جداگانه دیدار کردند.
رییس جمهور پاکستان در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت دیپلماسی اقتصادی در توسعه تجارت توجه بیش از پیش سفرا به این امر را خواستار شد و افزود: با توسعه صادرات و افزایش سرمایه گذاری های خارجی می‌توان با مشکلات و چالش های اقتصادی مقابله کرد.
وی خاطرنشان کرد: می‌توان از شرکت های دانمارکی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامداری دعوت به عمل آورد، فناوری اطلاعات نیز بخش مهم دیگر برای توسعه همکاری ها به شمار می‌رود.
رییس جمهور پاکستان از سفیر پاکستان در دانمارک دعوت از شرکت های دانمارکی متخصص در عرصه انرژی بادی برای سرمایه‌گذاری در پاکستان را خواستار شد و گفت: جناب سفیر برای گسترش بیش از پیش همکاری ها در بخش انرژی تجدید پذیر تلاش کند.
دکتر عارف علوی ابراز امیدواری کرد تبادل هیئت های عالی رتبه در سطوح وزارت میان دو کشور به تقویت بیشتر روابط میان دو کشور کمک نماید‌.
رییس جمهور همچنین در جریان دیدار نعیم الله خان کمیساریای عالی پاکستان در رواندا بر اهمیت و جایگاه روابط پاکستان و رواندا تاکید کرد و گفت: دو کشور دارای روابط نزدیک و دوستانه هستند.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های گسترده ای برای توسعه همکاری در بخش هایی همچون کشاورزی، امنیت غذایی و منابع انسانی وجود دارد و جناب سفیر باید با ارائه تسهیلات لازم به صادر کنندگان و وارد کنندگان روابط تجاری میان دو کشور را بهبود بخشد.
دکتر عارف علوی همچنین ارتباط گیری جناب سفیر با بازرگانان رواندا برای دسترسی به بازار پاکستان را خواستار شد.
رییس جمهور پاکستان در پایان این دیدارها خواستار مطرح کردن جنایت های جاری در منطقه جامو و کشمیر و نقض حقوق بشر در این منطقه شد.

ارسال نظر

 
1