خبر فوری

 
 
دیدار سفرای اتیوپی و قزاقستان با وزیر دفاع پاکستان
کد خبر :1486832858

12:01 1401/07/14


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اتیوپی, پاکستان و قزاقستان, پنجاب, خواجه محمد آصف, دیدار, سفیر اتیوپی, سفیر قزاقستان, وزیر دفاع پاکستان,

بیکر عبدالله سفیر اتیوپی و یرزان کوستافین سفیر قزاقستان بصورت جداگانه با خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان دیدار و گفتگو کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | بیکر عبدالله سفیر اتیوپی و یرزان کوستافین سفیر قزاقستان بصورت جداگانه با خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

وزیر دفاع پاکستان طی دیدار با سفیر اتیوپی گفت: پاکستان خواستار روابط مبتنی بر همکاری های دفاعی، نظامی و اطلاعاتی با اتیوپی می باشد. پاکستان اتیوپی را یک کشور دوست، برادر و بسیار مهم در منطقه می داند.

سفیر اتیوپی نیز طی این دیدار با تشکر از وزیر دفاع پاکستان از تمایل اتیوپی برای افزایش همکاری با پاکستان در بخش های دفاعی سخن گفت.

وزیر دفاع پاکستان طی دیدار جداگانه با سفیر قزاقستان گفت: پاکستان برای روابط دوستانه و نزدیک خود با قزاقستان ارزش قائل بوده و لازم است روابط دو کشور بر اساس حسن نیت و تفاهم متقابل افزایش یابد.

وی افزود: قزاقستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و منابع گسترده خود، یکی از کشورهای مهم آسیا و یکی از کشورهای دارای نقش مهم در سطح بین المللی است.

دو طرف طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله استفاده ی قزاقستان از خطوط حمل و نقل جاده ای و بنادر پاکستان از جمله بندر گوادر برای تجارت بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر دفاع پاکستان سپس گفت: قزاقستان می تواند از این امکانات استفاده کند. سفیر قزاقستان نیز با تشکر از وزیر دفاع پاکستان خواستار افزایش روابط پاکستان و قزاقستان در بخش دفاعی شد.

ارسال نظر

 
1