خبر فوری

 
دیدار سفرای آلمان و نروژ با رئیس مجلس ملی پاکستان
کد خبر :480396472

17:20 1401/07/11


برچسب ها : آلبرت الساس, اسلام آباد, پاکستان و آلمان, پاکستان و نروژ, پنجاب, دکتر برنارد شلاگیگ, دیدار, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, سفیر آلمان, سفیر نروژ,

دکتر برنارد استفان شلاگیگ سفیر آلمان و آلبرت الساس سفیر نروژ با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر برنارد استفان شلاگیگ سفیر آلمان و آلبرت الساس سفیر نروژ با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کردند.

طی این دیدارهای جداگانه دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار با سفیر آلمان گفت: روابط پاکستان و آلمان مبتنی بر ارزش های دموکراتیک و همکاری های چندجانبه است. دیپلماسی پارلمانی و همکاری مجلس ملی پاکستان و پارلمان آلمان، می تواند نقش مهمی در تقویت روابط دو کشور ایفا کند.

وی طی این دیدار با اشاره به ویرانی ناشی از وقوع سیل در پاکستان، متذکر شد که طی سیل اخیر یک سوم پاکستان زیر آب رفت و این سیل 33 میلیون نفر را بی خانمان کرد. مجلس ملی پاکستان به منظور مقابله با پیامدهای سیل اخیر در کشور، یک قطعنامه اضطراری در نشست اتحادیه بین المجالس که در رواندا برگزار خواهد شد، ارائه می کند که در آن دستورکار اضطراری جبران خسارات جبران ناپذیر به کشورهای در حال توسعه به دلیل تغییرات آب و هوایی، توسط کشورهای توسعه یافته ارائه خواهد شد.

سفیر آلمان نیز طی این دیدار با سیل زدگان پاکستان ابراز همبستگی کرد و به رئیس مجلس ملی پاکستان اطمینان داد که آلمان از قطعنامه اضطراری پاکستان در اتحادیه بین المجالس حمایت خواهد کرد.

سفیر نروژ نیز در دیداری جداگانه با رئیس مجلس ملی پاکستان در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دوجانبه، روابط اقتصادی بین دو کشور و اوضاع کنونی سیل در پاکستان بحث و تبادل نظر کرد.

رئیس مجلس ملی پاکستان طی این دیدار گفت: پاکستان نروژ را دوست وفادار و شریک اقتصادی خود می داند و خواستار افزایش روابط دوجانبه کنونی با این کشور است.

وی طی این دیدار با تاکید بر دیپلماسی پارلمانی به منظور افزایش تجربه اعضای پارلمان، گفت که تبادل هیئت های پارلمانی بین پاکستان و نروژ، موجب افزایش همکاری و ارتباط اعضای پارلمان دو کشور با یکدیگر خواهد شد.

وی گفت: مجلس ملی پاکستان برای کمک به سیل زدگان کشور، در صد و چهل و پنجمین نشست اتحادیه بین المجالس که در رواندا برگزار خواهد شد، یک قطعنامه اضطراری ارائه خواهد کرد تا وضعیت اسفناک مردم سیل زده پاکستان را برجسته کند.

وی طی این دیدار از نروژ برای گنجاندن وقایع سیل در قطعنامه مذکور که در اتحادیه بین المجالس ارائه خواهد شد، درخواست کمک کرد.

سفیر نروژ نیز طی این دیدار از ویرانی گسترده ناشی از سیل در پاکستان ابراز تاسف کرد و اطمینان داد که برای کمک به سیل زدگان تلاش خواهد کرد.

وی طی این دیدار گفت که نروژ از قطعنامه اضطراری مجلس ملی پاکستان به منظور ایجاد یک صندوق جهانی از طریق اتحادیه بین المجالس برای مقابله با بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی به طور کامل حمایت خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1