خبر فوری

 
 
دیدار سرکنسول چین با وزیر ارشد ایالت پنجاب
کد خبر :1318076575

14:41 1401/06/10


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, پنجاب, چودری پرویز الهی, دیدار, سرکنسول چین, وزیر ارشد ایالت پنجاب,

ژاؤ شیرین سرکنسول چین با پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب دیدار و گفتگو کرد. وی پیام حسن نیت حکومت و سفیر چین را به وی منتقل کرد. در این دیدار برخی از دیپلمات های کنسولگری چین و مقامات دولت ایالت پنجاب حضور داشتند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | ژاؤ شیرین سرکنسول چین با پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب دیدار و گفتگو کرد. وی پیام حسن نیت حکومت و سفیر چین را به وی منتقل کرد. در این دیدار برخی از دیپلمات های کنسولگری چین و مقامات دولت ایالت پنجاب حضور داشتند.

سرکنسول چین طی این دیدار با ابراز تاسف از خسارات جانی و مالی طی سیل پاکستان، برای همکاری به منظور امداد رسانی به سیل زدگان اعلام آمادگی کرد. وی اعلام کرد که برای کمک به سیل زدگان پاکستان 300 میلیون روپیه اهدا خواهد کرد.

وی گفت: چودری پرویز الهی طی مدت کوتاهی که به عنوان وزیر ارشد ایالت پنجاب منصوب شده، اقدامات خوبی انجام داده است.

دو طرف همچنین طی این دیدار درمورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله سرمایه گذاری در بخش های مختلف پاکستان، همکاری در بخش هاب آموزش وغیره بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر ارشد ایالت پنجاب نیز طی این دیدار گفت: ما از چین که حق دوستی را ادا کرده و به سیل زدگان پاکستان کمک کرده است، تشکر می کنیم و برای آن ارزش قائل هستیم.

وی افزود: ما اقدامات برای بازسازی ایالت پنجاب را آغاز کرده ایم و از همکاری چین در این زمینه تشکر می کنیم.

سرکنسول چین طی این دیدار اعلام کرد که ما سهمیه ای برای بورسیه دانشجویان ایالت پنجاب در نظر گرفته ایم. ما برای تعمیر دوربین های اداره امنیت پنجاب همکاری خواهیم کرد. ما در حال امضای تفاهم نامه برای افزایش توانایی های نیروهای پلیس ایالت پنجاب هستیم.

وی گفت: ما به کشورهای دوست کمک می کنیم و در غم سیل زدگان پاکستان شریک هستیم. ما از طریق همکاری آموزش اقتصادی در حال فراهم کردن آموزش با کیفیت برای کودکان مناطق محروم هستیم.

ارسال نظر

 
1