خبر فوری

 
 
دیدار سرکنسول چین با رانا ثناءالله پیرامون کشته شدن اتباع چینی در عملیات انتحاری دانشگاه کراچی
کد خبر :1437879081

19:56 1401/02/28


برچسب ها : پاکستان و چین, حمله انتحاری, دانشگاه کراچی, دیدار, رانا ثناء الله, سرکنسول چین, گفتگو, وزیر کشور پاکستان,

سرکنسول چین وانگ دیکشیو با رانا ثناءالله وزیر کشور پاکستان در اسلام آباد دیدار و درمورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه میان پاکستان و چین گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سرکنسول چین وانگ دیکشیو با رانا ثناءالله وزیر کشور پاکستان در اسلام آباد دیدار و درمورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه میان پاکستان و چین گفتگو کرد.

به گفته وزارت کشور پاکستان، در این دیدار، توافقاتی میان وزارت کشور پاکستان و سفارت چین جهت تامین امنیت اتباع چینی در پاکستان صورت گرفت.

رانا ثناءالله وزیر کشور از جان باختن اتباع چینی در حادثه تروریستی دانشگاه کراچی ابراز تأسف کرد.و گفت: روابط پاکستان و چین تحت تأثیر حوادثی مانند عملیات های تروریستی در شهر کراچی قرار نخواهد گرفت.

سرکنسول چین گفت: چین به ارائه کمک های مالی و فنی به پاکستان در پروژه های توسعه جاری خود ادامه خواهد داد همچنین رهبری چین برای روابط بین پاکستان و مردم چین ارزش بسیاری قائل است و هر دو کشور توطئه های اشرار جهت تیره کردن روابط صمیمانه پاکستان و چین را خنثی خواهند کرد.

وی افزود: ما آرزو می کنیم که تحقیقات در مورد حادثه تروریستی دانشگاه کراچی هر چه سریعتر تکمیل گردد و عاملان آن به دست عدالت سپرده شوند.

در ادامه، رانا ثناءالله وزیر کشور پاکستان گفت که دولت از تمام امکانات خود برای تامین امنیت اتباع چینی در پاکستان استفاده می کند و افزود که شهباز شریف، نخست وزیر این کشور شخصا بر امنیت اتباع چینی نظارت دارد.

وی اطمینان داد که دانشگاه کراچی قطعا تمام شخصیت های دخیل در حادثه تروریستی را مجازات خواهد کرد همچنین یک هسته امنیت ملی خارجی در وزارت کشور ایجاد شده است که هدف از تشکیل این میز، برقراری ارتباط موثر برای تضمین امنیت خارجی ها در پاکستان به ویژه اتباع چینی می باشد.

وی افزود: برای چینی‌هایی که در پروژه‌های سی پیک فعالیت می‌کنند، تمهیدات فوق امنیتی در نظر گرفته شده است تا هیچ حادثه تروریستی دیگری رخ ندهد و برای این منظور هماهنگی بین فدراسیون و ایالت ها در حال انجام است.

وزیر کشور پاکستان بیان کرد: روابط پاکستان و چین روابطی تاریخی و دیرینه است، به همین دلیل عناصر دشمن با ایجاد توطئه های شوم، سعی دارند روابط دوجانبه میان پاکستان و چین به نتیجه دلخواه نرسد.

در این دیدار، یوسف نسیم کوکهر معاون وزیر کشور نیز حضور داشت و از کشته شدن اتباع چینی در انفجار دانشگاه کراچی ابراز تأسف کرد.

 

ارسال نظر

 
1