خبر فوری

 
 
دیدار سرکنسول فرانسه در کراچی با وزیر دولت محلی ایالت سند در امور اقلیت ها
کد خبر :649217924

15:20 1401/03/31


برچسب ها : اقلیت های مذهبی, پاکستان و فرانسه, دولت محلی ایالت سند, سرکنسول فرانسه در کراچی, وزیر ایالت سند, کراچی,

کریستین تستوت سرکنسول فرانسه در کراچی روز گذشته با گیان چند ایسرانی وزیر محلی ایالت سند در امور اقلیت ها به دیدار و رایزنی پرداخت.


کراچی: به گزارش راز نیوز| کریستین تستوت سرکنسول فرانسه در کراچی روز گذشته با گیان چند ایسرانی وزیر محلی ایالت سند در امور اقلیت ها به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار که محمد عباس بلوچ معاون وزارت محلی امور اقلیت ها نیز حضور داشتند دو طرف در خصوص امور مربوط به اقلیت های مذهبی موجود در پاکستان به ویژه در ایالت سند و چالش ها و مشکلات موجود برای اقلیت های مذهبی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

چند اسرانی وزیر دولت محلی ایالت سند در این دیدار با بیان اینکه اقلیت های مذهبی خود را در پاکستان به ویژه در ایالت سند ایمن می دانند ابراز داشت: در زمان تقسیم شبه قاره هند حتی 0.1 درصد از اعضای جامعه اقلیت ها از منطقه بولا خان اقدام به مهاجرت نکردند. اعضای اقلیت هندو که زمانی به دلیل مشکلات امنیتی از ایالت سند مهاجرت کرده بودند اکنون در حال بازگشت هستند.

وی افزود: دو تن از اعضای جامعه اقلیت ها کرسی نمایندگی مجلس محلی ایالت سند و یک تن دیگر کرسی پارلمان ملی پاکستان را کسب کرده اند. در حالی که در حوزه انتخاباتی من 90 درصد از جمعیت را مسلمانان تشکیل می دهند، اما در انتخابات سراسری سال 2002 میلادی تعداد آرا ماخوذه توسط برادر من بالغ بر 48 هزار بود در حالی که کاندید رقیب که فردی مسلمان بود تنها 8 هزار رای را به خود اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از میان 18 وزیر دولت محلی ایالت سند، 2 تن از وزرا به همراه دو تن از مشاوران ویژه از اعضای جامعه اقلیت ها می باشند.

چند اسرانی در ادامه اظهارات خود با اشاره به بهبود شرایط زندگی شهروندان اقلیت ها در زمان دولت حزب مردمی پاکستان تصریح کرد: بلاول بوتو زرداری رئیس حزب مردمی به صورت شخصی وضعیت اقلیت ها را بررسی و پیگیری می کند. اعضای جامعه اقلیت ها نقش ویژه ای در بخش کسب و کار و بازار کشور داشته و منصب های سطح بالایی در نهادهای دولتی، پلیس و غیره دارند.

وی گفت: به منظور حفاظت از اماکن مذهبی اقلیت ها و تامین امنیت این اماکن یک نیروی ویژه امنیتی شامل 400 نفر تشکیل شده است و تمامی عبادتگاه ها و اماکن مذهبی متعلق به اقلیت ها به دوربین های مداربسته مجهز شده اند.

وی افزود: تاکنون مبالغ مختلفی شامل 100 میلیون روپیه کمک مالی، 32 میلیون روپیه کمک های پزشکی، 11 میلیون روپیه برای تهیه جهیزیه و 125.28 میلیون روپیه نیز به عنوان کمک هزینه تحصیلی و بورسیه برای جامعه اقلیت های مذهبی پاکستان هزینه شده است.

 

ارسال نظر

 
1