خبر فوری

 
دیدار سرکنسول عمان با مقامات اتاق بازرگانی و صنایع کراچی
کد خبر :1570654224

16:22 1400/12/14


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع کراچی, دیدار, رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کراچی, سرکنسول عمان در کراچی, سند, محمد ادریس میمن, محمد ناصر حمید المبسلی, کراچی,

محمد ناصر حمید المبسلی سرکنسول عمان با مقامات اتاق بازرگانی و صنایع کراچی دیدار و گفتگو کرد.


کراچی : به گزارش راز نیوز | محمد ناصر حمید المبسلی سرکنسول عمان با مقامات اتاق بازرگانی و صنایع کراچی دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند

سرکنسول عمان طی این دیدار بر تلاش های اجتماعی به منظور جستجوی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت بین پاکستان و عمان برای کمک به اقتصاد دو کشور تاکید کرده و گفت: همکاری های اقتصادی بین دو کشور اهمیت بیشتری پیدا کرده است زیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا حجم تبادلات تجاری بین پاکستان و عمان از 650 میلیون دلار به 250 میلیون دلار کاهیش یافته است.

وی گفت: دو کشور نیازمند همکاری دوجانبه برای گسترش تجارت و سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، صنعتی، تکنولوژی، مسکن و گردشگری به منظور رسیدن به رشد اقتصادی بالا هستند.

محمد ادریس میمن رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کراچی، قاضی زاهد حسین معاون رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کراچی، ضیاء العرفین رئیس کمیته فرعی رابط در ماموریت های دیپلماتیک و سفارت خانه ها، مجید عزیز رئیس سابق اتاق بازرگانی و صنایع کراچی و اعضای کمیته مدیریت اتاق بازرگانی و صنایع کراچی نیز در این دیدار حضور داشتند.

سرکنسول عمان با دعوت از تجار کراچی برای سرمایه گذاری در عمان، گفت که قوانین، امتیازات و تسهیلات جدیدی برای سرمایه گذاران خارجی تصویب شده است که مهم ترین آن اعطای ویزای 5 تا 10 سال به سرمایه گزاران خارجی می باشد.

وی افزود: فرصت استفاده از امکانات اقتصادی فراهم شده است زیرا که اسکله های بزرگی در بندر سحر و دقم ساخته شده است. سرمایه گذاران دو کشور باید با یکدیگر در ارتباط بوده و باید برای استفاده از بندرگاه های مذکور و ارتباط آن ها با بندر گوادر همکاری کنند. علاوه بر این برای سرمایه گذاران خارجی 11 شهرک صنعتی، 4 منطقه اقتصادی و 2 شهرک فنی ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: بندر گوادر تغییر دهنده بازی در منطقه بود. هدف عمان تبدیل شدن به مرکز لجستیک دنیا تا سال 2040 می باشد.

وی سپس گفت: وظیفه من این است که پلی بین تجار پاکستان و عمان باشم و بیش از هر چیز تداوم همکاری تجاری با تجار کراچی، سند و بلوچستان را ترجیح می دهم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کراچی نیز طی این دیدار گفت:  بسیاری از کالاها در پاکستان و عمان وجود دارد که می تواند موجب ارتقاء سطح روابط تجاری بین دو کشور شود. وی همچنین پیشنهاد تشکیل شورای مشترک تجاری پاکستان-عمان را به منظور گسترش رابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور مطرح کرد. تفاهم نامه هایی بین دو کشور در این زمینه امضا شده اما پیشرفت کمی داشته است.

وی افزود: مناطق ویژه اقتصادی ایجاد شده بر اساس پروژه سی پک می توانند فرصت بی نظیری را برای سرمایه گذاران عمانی ایجاد کنند. پاکستان و عمان همچنین باید در بخش های اقتصاد آبی همکاری کنند.

وی همچنین از تجار عمانی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی "کراچی من: واحه هارمونی" که در ماه ژوئیه 2022 برگزار می شود، دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1