خبر فوری

 
دیدار سرکنسول ایران در کویته با مقامات و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع کویته ایالت بلوچستان
کد خبر :797393315

11:27 1401/08/08


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع کویته, بازدید, بلوچستان, پاکستان و ایران, حاجی عبدالله اچکزئی, دیدار, سرکنسول ایران در کویته, مدیر اتاق بازرگانی و صنایع کویته, کویته,

حسن درویش وند سرکنسول ایران در کویته طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع کویته ایالت بلوچستان، با مقامات و اعضای آن دیدار و گفتگو کرد.


کویته: به گزارش راز نیوز | حسن درویش وند سرکنسول ایران در کویته طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع کویته ایالت بلوچستان، با مقامات و اعضای آن دیدار و گفتگو کرد.

وی طی این بازدید با حاجی عبدالله اچکزئی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کویته ایالت بلوچستان نیز دیدار و گفتگو کرد. سرکنسول ایران در کویته طی این بازدید مورد استقبال مقامات و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع کویته ایالت بلوچستان قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کویته ایالت بلوچستان طی این دیدار گفت: دستیابی به اهداف تجاری دوجانبه ایران و پاکستان زمانی ممکن است که موانع تجارت بین دو کشور رفع شوند.

وی طی این دیدار از تعدادی از مشکلات و موانع تجارت بین پاکستان و ایران را نام برد که چند مورد از آن ها در دسترس نبودن انبارهای برنج، خسارات بارندگی به صادرکنندگان برنج پاکستانی در زمین های روباز زاهدان، بازپرداخت مبالغ معوقه به دلیل ضایعات، تخلیه گوگرد وارداتی به پاکستان در ایران و جبران خسارت توسط اپراتورهای پایانه، مسدود کردن حساب های تجار پاکستانی در ایران بدون دلایل موجه، محدودیت حمل و نقل وسایل حمل و نقل باربری پاکستان به ایران، قطار باربری، آغاز عملیات هوایی و غیره می باشد.

وی طی این دیدار ابراز امیدواری کرد که سرکنسول ایران در شهر کویته برای حل این مشکلات نقش خود را به خوبی ایفا خواهد کرد.

سرکنسول ایران در شهر کویته نیز طی این دیدار گفت: پاکستان و ایران دو کشور اسلامی هستند و روابط دیرینه تاریخی، اسلامی، فرهنگی و تجاری بین آن ها وجود دارد.

وی افزود: تمام اقدامات لازم برای از میان برداشتن موانع روابط تجاری دوجانبه پاکستان و ایران انجام خواهد شد. دستیابی به اهداف تجاری دوجانبه تنها با همکاری مشترک ممکن می شود.

وی گفت: اتاق بازرگانی و صنایع کویته ایالت بلوچستان، برای تقویت روابط دوجانبه تجاری بین دو کشور مسلمان و برادر پاکستان و ایران در حال انجام اقدامات مهمی است.

ارسال نظر

 
1