خبر فوری

 
 
دیدار سرکنسول ایران در شهر کویته با وزیر راه و شهرسازی ایالت بلوچستان
کد خبر :1952362818

16:42 1401/01/05


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان و ایران, حسن درویش وند, دیدار, سردار عبد الرحمن کیتران, سزکنسول ایران در شهر کویته, وزیر راه و شهرسازی ایالت بلوچستان, کویته,

حسن درویش وند سرکنسول ایران در شهر کویته با سردار عبد الرحمن کیتران وزیر راه و شهرسازی ایالت بلوچستان دیدار و گفتگو کرد.


کویته: به گزارش راز نیوز | حسن درویش وند سرکنسول ایران در شهر کویته با سردار عبد الرحمن کیتران وزیر راه و شهرسازی ایالت بلوچستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دوجانبه و گسترش روابط تجاری یا یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر راه و شهرسازی ایالت بلوچستان طی این دیدار با اشاره به اهمیت روابط تاریخی و فرهنگی ایران و پاکستان، سرکنسول ایران را از اقدامات حکومت ایالت بلوچستان با سرپرستی عبد القدوس بزنجو وزیر ارشد این ایالت به منظور از میان برداشتن موانع مسیر تجارت و اقتصاد و آسان کردن حمل و نقل برای تاجرانی که قصد سفر به ایران را دارند، آگاه کرد.

وی افزود: عقب ماندگی، کمبود صنایع و منابع اشتغال در ایالت بلوچستان، اقتصاد مردم بلوچ وابسته به معادن و تجارت مرزی است. لازم است برای تجار و مردم ساکن مناطق مرزی این ایالت امکانات بیشتری فراهم شود.

وی از سرکنسول ایران در شهر کویته برای تمجید از اقدامات حکومت ایالت بلوچستان تشکر کرد و گفت: حل مسائل تجارت مرزی جزو اولویت های وزیر ارشد ایالت بلوچستان و حکومت این ایالت می باشد. ما برای حل مشکلات مردم بلوچستان شبانه روز در حال تلاش هستیم.

سرکنسول ایران در شهر کویته نیز طی این دیدار با اشاره به افزایش روابط بین پاکستان و ایران، گفت: در 2 سال گذشته حجم تجارت بین ایران و پاکستان 25 درصد افزایش یافته است. می توان با آسان سازی حمل و نقل و تجارت بین پاکستان و ایران، مردم دو کشور را بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک کرد.

وی افزود: اکنون یکی از نیازهای اصلی راه اندازی پرواز از شهر کویته به زاهدان و از شهر کویته به دیگر شهرهای ایران است.

وزیر راه و شهرسازی ایالت بلوچستان سپس گفت: موضوع مذکور پس از پس از بحث و بررسی توسط مقامات ارشد ایالت بلوچستان با دولت پاکستان مطرح خواهد شد. انتظار همکاری و پیشرفت مثبت دولت پاکستان را در این موضوع داریم.

دو طرف همچنین با تبریک روز پاکستان و عید نوروز به یکدیگر، برای گسترش روابط دوستانه بین دو کشور و تقویت آن اعلام آمادگی کردند.

در پایان سرکنسول ایران در شهر کویته به وزیر راه و شهرسازی ایالت بلوچستان هدیه یادبودی از صنایع دستی ایران را تقدیم کرد.

ارسال نظر

 
1