خبر فوری

 
 
دیدار سرکنسول ایران با رئیس مجلس ایالت بلوچستان
کد خبر :2074297075

16:12 1400/11/06


برچسب ها : بلوچستان, حسن درویش وند, دیدار, رئیس مجلس ایالت بلوچستان, سرکنسول ایران, میر جان محمد خان جمالی, کویته,

حسن درویش وند سرکنسول ایران با میر جان محمد خان جمالی رئیس مجلس ایالت بلوچستان دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار دو طرف بر لزوم گسترش روابط دوجانبه بین پاکستان و ایران تاکید کردند.


کویته: به گزارش راز نیوز | حسن درویش وند سرکنسول ایران با میر جان محمد خان جمالی رئیس مجلس ایالت بلوچستان دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار دو طرف بر لزوم گسترش روابط دوجانبه بین پاکستان و ایران تاکید کردند.

رئیس مجلس ایالت بلوچستان طی این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و اشتراکات تاریخی و فرهنگی مردم پاکستان و ایران، بر گسترش روابط بین مردم پاکستان و ایران تاکید کرده و سرکنسول ایران را از اقدامات انجام شده برای رفع موانع و تلاش های انجام گرفته به منظور سهولت تجار و زائران پاکستانی برای سفر به ایران، آگاه کرد.

وی افزود: تجارت و سفر به ایران جزو نیازهای اساسی مردم مرزنشین پاکستان بوده و می توان مردم دو کشور را از این طربق به یکدیگر نزدیک تر کرد.

سرکنسول ایران نیز طی این دیدار از روند خوب و پیشرفت مثبت در روابط پاکستان و ایران ابراز خرسندی کرده و بر لزوم همکاری مقامات عالی رتبه دولت پاکستان و دولت ایالتی بلوچستان برای افزایش روابط اقتصادی و تجارت مرزی تاکید کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که همکاری مشترک بین مقامات پاکستان و ایران، مسیر ریشه کن کردن فقر و بی کاری را هموار کرده و موجب توسعه اقتصادی ایالت بلوچستان پاکستان و استان سیستان و بلوچستان ایران و رفاه و امنیت مردم منطقه خواهد شد.

وی همچنین بر نقش رئیس و نمایندگان پارلمان ایالت بلوچستان در تقویت روابط بین استان سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان تاکید کرد.

علاوه بر این رئیس مجلس ایالت بلوچستان بر ایجاد گروه دوستی پارلمانی در سطح ایالت/استان تاکید کرده و تمایل خود را برای سفر رسمی به ایران به همراه هیئتی از نمایندگان پارلمان ایالت بلوچستان ابراز کرد.

ارسال نظر

 
1