خبر فوری

 
 
دیدار سرکنسول آمریکا با دبیر ارشد منطقه جنوبی ایالت پنجاب
کد خبر :765346309

16:10 1400/11/28


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, دبیر ارشد منطقه جنوب ایالت پنجاب, لاهور, کنسولگری آمریکا,

ویلیام مک اینیول مسئول سرکنسولگری آمریکا در لاهور با کاپیتان بازنشسته ارتش ثاقب ظفر دبیر ارشد منطقه جنوبی ایالت پنجاب دیدار کرد.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| ویلیام مک اینیول مسئول سرکنسولگری آمریکا در لاهور با کاپیتان بازنشسته ارتش ثاقب ظفر دبیر ارشد منطقه جنوبی ایالت پنجاب دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار که کتلین گبیلسین رئیس بخش سیاسی و اقتصادی کنسولگری آمریکا در لاهور و دبیران جنوب ایالت پنجاب نیز حضور داشتند دو طرف در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوعات مورد علاقه به بحث و رایزنی پرداختند.

کاپیتان ثاقب ظفر در این دیدار سرکنسول آمریکا را از اهمیت منطقه جنوبی ایالت پنجاب پاکستان آگاه ساخت و گفت: این منطقه از اهمیت کشاورزی و اقتصادی بالایی برخوردار است و به دلیل میراث تاریخی، فرصت‌های زیادی در زمینه توسعه گردشگری وجود دارد.

وی افزود: منطقه جنوبی ایالت پنجاب دارای جمعیت بالغ بر 34 میلیون و 700 هزار نفر می باشد که 58 درصد از این جمعیت در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، این منطقه  98 درصد تولید کل میوه انبه و 93 درصد تولید پنبه کشور را تامین می کند، در حالی که تنها 9 درصد از جمعیت این منطقه از آب سالم آشامیدنی و 59 درصد نیز از آب زه کشی برخوردارند.

دبیر ارشد منطقه جنوبی ایالت پنجاب خاطرنشان کرد: دبیرخانه پنجاب جنوبی نقشی انقلابی برای توسعه منطقه ایفا خواهد کرد و با ایجاد فرصت های شغلی برای مردم منطقه، بیکاری را کاهش خواهد داد.

وی گفت: بودجه ای ویژه و جداگانه برای منطقه جنوبی ایالت پنجاب اختصاص داده شده است که تنها در این منطقه هزینه خواهد شد، دبیرخانه پنجاب جنوبی از اختیارات مالی و اداری ویژه ای بهره مند شده است. نظارت بر دبیران نهادهای مختلف باعث بهبود عملکرد این نهادها شده است.

ویلیام مک اینیول سرکنسول آمریکا نیز در این دیدار ابراز داشت: سرکنسولگری آمریکا نقش خود را برای پایان دادن به فقر در منطقه جنوبی ایالت پنجاب ایفا خواهد کرد.

وی افزود: توسعه و آبادانی در هر منطقه، مقدمه ای برای ایجاد صلح و امنیت است، پاکستان و آمریکا به همکاری های خود بر اساس منافع مشترک ادامه خواهند داد.

 

ارسال نظر

 
1