خبر فوری

 
دیدار سرمایه گذاران رؤسای شرکت های برجسته ترکیه با نخست وزیر پاکستان در آنکارا
کد خبر :428755105

16:12 1401/03/12


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, دیدار, سرمایه گذاری, سرمایه گذاری خارجی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

سرمایه گذاران و رؤسای شرکت های برجسته ترکیه با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در آنکارا پایتخت ترکیه دیدار کردند.


 

آنکارا: به گزارش راز نیوز | سرمایه گذاران و رؤسای شرکت های برجسته ترکیه با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در آنکارا پایتخت ترکیه دیدار و نسبت به ابتکارات دولت فعلی برای ترویج سرمایه گذاری خارجی در پاکستان ابراز اطمینان همچنین علاقه شدید خود را به پروژه های مختلف از جمله پروژه های خورشیدی، بادی، برق آبی، مدیریت پسماند و پروژه های مسکن ابراز کردند.

در این نشست، هیئتی از شرکت پیشرو ترکی آرچلیک (Archelak) به سرپرستی مدیر بازرگانی این شرکت سان دنسر از دولت پاکستان به دلیل ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی قدردانی کرد.

هیئتی به سرپرستی علی زیباک، معاون شرکت شیمیایی حیات با نخست وزیر پاکستان دیدار و علاقه خود را نسبت به سرمایه گذاری در پاکستان اظهار کردند.

رئیس شرکت زورلو تحت رهبری شرکت سی ای او سینان با نخست وزیر پاکستان دیدار کرد و از علاقه شرکت زورلو به سرمایه گذاری در پاکستان خبر داد. همچنین به شهباز شریف اطلاع داده شد که پروژه هایی که به مدت چهار سال به دلیل بی توجهی دولت سابق متوقف شده بود، با روی کار آمدن دولت جدید آغاز گردید و اقدامات وی ثابت کننده این است که اولویت دولت جدید در راستای ارتقای سرمایه گذاری خارجی در پاکستان می باشد.

در ادامه، طی دیدارهای متعدد با شهباز شریف، هیئتی از شرکت البیرق به ریاست احمد البیرق به نخست وزیر اطلاع داد که در دولت قبل، آبروی شرکت خدشه دار شد و برای ترک پاکستان تحت فشار قرار گرفت و کارگران آن به ناحق دستگیر و زندانی شدند و اتهامات بی اساس علیه آنها مطرح شد..

در همین حال، محمد شهباز شریف گفت که مایه تاسف و اندوه است که یک توطئه شیطانی برای متوقف کردن سرمایه گذاری در پاکستان شکل گرفت و دولت قبل در دشمنی سیاسی تمام نقشه های دولت های گذشته را بر باد داد.

وی رفع مشکلات همه سرمایه گذاران را از اولویت های اصلی دولت عنوان کرد و رؤسای شرکت های ترکی از رهبری محمد شهباز شریف و سیاست های تجاری و دوستانه دولت فعلی پاکستان ابراز اطمینان کردند.

نخست وزیر با اطمینان بر حل مسائل شرکت های ترکیه ای، از آنها دعوت کرد تا به پاکستان سفر کنند و در پایان، نخست وزیر پاکستان به مقامات ذیربط دستور داد تا به تمامی مسائل مربوط به سرمایه گذاری در کشور رسیدگی کنند.

ارسال نظر

 
1