خبر فوری

 
دیدار زلمی خلیل زاد با وزیر امور خارجه پاکستان و دیگر مقامات این کشور
کد خبر :1386367285

20:17 1397/09/13


برچسب ها : آمریکا, پاکستان,

نماینده خصوصی آمریکا برای افغانستان زلمی خلیل زاد در سفر خود به پاکستان با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.


به گفته سخنگوی دفتر وزارت خارجه پاکستان دکتر محمد فیصل ، زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا برای افغانستان با وزیر امور خارجه پاکستان شاه‌ محمود قریشی دیدار و گفت و گو کرد. طی این دیدار زلمی خلیل زاد محمود قریشی را از جزئیات نامه رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ به نخست وزیر پاکستان عمران خان در رابطه با همکاری پاکستان با آمریکا در روند صلح افغانستان آگاه کرد. پس از آن وزیر خارجه از همکاری و خلوص نیت پاکستان در رابطه با همکاری در روند صلح افغانستان ابراز امیدواری کرد. وی خاطر نشان کرد، امنیت در افغانستان به نفع پاکستان نیز است.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان اذعان داشت، نخست وزیر پاکستان عمران خان از نامه ترامپ در رابطه با همکاری پاکستان در روند صلح افغانستان استقبال کرد.


 

 

 


دیدار زلمی خلیل زاد با تهمینه جنجوعه


زلمی خلیل زاد با تهمینه جنجوعه معاون وزیر امور خارجه پاکستان نیز دیدار و گفت و گو کرد. طی این دیدار مقامات دفاعی ، امنیتی و سفارتی پاکستان و آمریکا حضور داشتند. گفتنی است طی این دیدار در رابطه با افزایش روابط دو جانبه نیز گفت و گویی در سطح هیئت های دو جانبه صورت گرفت.

دکتر محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه گفت : دو طرف در رابطه با روند صلح آمیز افغانستان نیز تبادل خیال کردند.


 

 

 


لازم به ذکر است که این دومین سفر زلمی خلیل زاد پس از به عهده گرفتن نمایندگی آمریکا در افغانستان، به پاکستان بوده است.

زلمی خلیل زاد امروز ( سه شنبه) مصادف با 13 آذر، برای پایان دادن به جنگ 17 ساله آمریکا در افغانستان و برای جلب رضایت طالبان در رابطه با مذاکرات به پاکستان آمده بود.

براساس اطلاعیه وزارت خارجه پاکستان ، زلمی خلیل زاد زمانی به پاکستان آمده است که یک روز قبل ترامپ طی نامه ای به عمران خان نخست وزیر پاکستان خواستار پیدا کردن راه حلی برای پایان دادن به جنگ 17 ساله افغانستان شده بود.

به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، ترامپ طی نامه نوشته شده به عمران خان از وی خواستار همکاری تکمیلی این کشور در رابطه با تلاش برای روند صلح در افغانستان و پایان جنگ افغانستان شده بود.

زلمی خلیل زاد در زمینه پایان جنگ افغانستان به کشورهای افغانستان، روسیه، ترکمنستان، بلژیک، امارات متحده عربی و قطر نیز سفر خواهد کرد.

براساس گزارش معاون وزیر امور خارجه آمریکا، زلمی خلیل زاد در پی برقراری صلح در افغانستان با مقامات افغانستان و مقامات احزاب مختلف دیدار خواهد کرد.

لازم به ذکر است که ترامپ طی نامه ارسالی خود به نخست وزیر پاکستان عمران خان در رابطه با درخواست همکاری کامل این کشور برای پایان دادن به جنگ 17 ساله آمریکا در افغانستان و جلب رضایت طالبان برای مذاکرات، با اشاره به زحمات و تلاش های پاکستان در مبارزه با تروریسم و تعریف از اقدامات و قربانی های این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم آن را قابل تحسین شمرده و قدر دانی کرد. این درحالی است که ترامپ چندی پیش طی سخنرانی خود ابراز داشته بود که پاکستان همیشه به ما دروغ گفته است و هیچ گونه اقدام قاطع و مناسبی در رابطه با مبارزه با تروریسم را نداشته است.


تفکر بدون غرور

دکتر شیرین مزاری وزیر حقوق بشر در تویت خود با اشاره به سفر زلمی خلیل زاد به پاکستان ابراز داشت، اکنون که شما به پاکستان می آیید کمی از غرور خود کاسته و بعد وارد پاکستان بشوید.

ارسال نظر

 
1