خبر فوری

 
 
دیدار زلمی خلیل زاد با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان
کد خبر :1453673892

11:39 1398/03/23


برچسب ها : اشرف غنی, رئیس جمهور افغانستان, زلمی خلیل زاد, طالبان افغانستان,

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد/دو طرف در این دیدار درباره مذاکرات صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات اعلام شده از سوی منابع آگاه، دو طرف در این دیدار درباره مذاکرات صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

زلمی خلیل زاد در دیدار با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت: روند صلح افغانستان وارد مرحله جدیدی می‌شود که در آن نقش کشورهای منطقه، اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: افکار بین المللی، ضرورت وجود صلح در افغانستان را پذیرفته اند و اکنون نیاز است کشورهای منطقه نیز از این موضوع استقبال نمایند.

به گزارش ارگ ریاست جمهوری افغانستان؛ در این دیدار شماری از سیاستمداران و نمایندگان احزاب سیاسی، علما، اعضای جامعه مدنی، جوانان، زنان، نمایندگان بخش خصوصی، نمایندگان مردم در شورای ملی و تعداد از مقامات بلندپایه دولتی حضور داشتند.

رسانه های محلی اعلام نموده اند پس از دیدار زلمی خلیل زاد با اشرف غنی، دولت افغانستان طی اقدامی بیش از 200 تن از زندانیان جنگجوی طالبان را آزاد نموده است.

این در حالی است که خبرگزاری بی بی سی مدعی شده است نزدیک به 490 تن از زندانیان طالبان در بند زندان های دولت افغانستان آزاد شده اند.

ارسال نظر

 
1