خبر فوری

 
دیدار زاهد حفیظ چودهری با دکتر عارف علوی
کد خبر :1065005388

16:00 1400/06/01


برچسب ها : استرالیا, پاکستان و استرالیا, دکتر عارف علوی, دیدار, زاهد حفیظ چودری, ملاقات,

زاهد حفیظ چودهری کمیساریای عالی پاکستان در استرالیا با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان روز دوشنبه در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | زاهد حفیظ چودهری کمیساریای عالی پاکستان برای استرالیا با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان روز دوشنبه در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد. رئیس جمهور انتصاب زاهد حفیظ چودهری به عنوان کمیساریای عالی پاکستان در استرالیا را تبریک گفت و از وی خواست تا در تقویت و تنوع بیشتر همکاری های پاکستان و استرالیا نقش خود را ایفا کند.

عارف علوی گفت : پاکستان اهمیت زیادی برای روابط خود با استرالیا قائل است و در پی تقویت همکاری های دوجانبه با استرالیا در همه زمینه های مورد علاقه دو طرف است. همکاری با استرالیا در زمینه های آموزش و پرورش حرفه ای باید افزایش یابد که به توسعه اقتصادی اجتماعی پاکستان کمک می کند.

وی افزود : پاکستان به دنبال افزایش همکاری های دو جانبه با استرالیا در زمینه های مختلف به ویژه آموزش، کشاورزی، تجارت، مدیریت آب، معدن و فناوری اطلاعات (IT) است. پاکستان سیاستهای دوستانه تجاری را اتخاذ کرده و تمرکز خود را به ژئواقتصاد تغییر داده است.

رئیس جمهور با اشاره به تشویق دولت از نقش مثبت پاکستانی ها در خارج از کشور به کمیساریای عالی معرفی شده گفت : برای راحتی و رفاه شهروندان پاکستانی در استرالیا کار کنید و همه حمایت ها و خدمات ممکن را در اختیار آنها قرار دهید.

رئیس جمهور در زاویه های گوناگون روابط دوجانبه بین دو کشور تاکید کرد که فرصت برای افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی بین پاکستان و استرالیا وجود دارد. وی با توجه به تعداد قابل توجه دانشجویان پاکستانی در استرالیا بر ضرورت افزایش همکاری های آموزشی بین دو کشور تاکید کرد. وی از زاهد حفیظ چودهری به دلیل عملکرد عالی وی در مقام سخنگوی وزارت امور خارجه تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد که وی با همین روحیه به عنوان کمیساریای عالی پاکستان در استرالیا خدمت کند.

ارسال نظر

 
1