خبر فوری

 
دیدار روسای کمیته های امور خارجه و دفاعی مجلس عوام انگلیس با وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :1939030846

11:17 1400/07/05


برچسب ها : پاکستان و بریتانیا, شاه محمود قریشی, لندن, مجلس عوام بریتانیا, وزیر امور خارجه پاکستان, کمیته امور خارجه, کمیته دفاعی,

تام تگن دات و توبیاس اِلوود روسای کمیته های امور خارجه و دفاعی مجلس عوام بریتانیا روز دوشنبه در صدر هیئت عالی رتبه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار نمودند.


لندن: به گزارش راز نیوز| تام تگن دات و توبیاس اِلوود روسای کمیته های امور خارجه و دفاعی مجلس عوام بریتانیا روز دوشنبه در صدر هیئت عالی رتبه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار موضوعات مشترک مورد علاقه دو طرف و مناسبات دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار نمایندگان مجلس عوام انگلیس را از مواضع اسلام آباد در خصوص اوضاع افغانستان آگاه ساخت و گفت: پاکستان و بریتانیا دارای مواضع مشترک در خصوص مسئله افغانستان هستند و هر دو کشور خواهان برپایی صلح در افغانستان هستند.

وی با تاکید بر لزوم عدم بی توجهی به افغانستان گفت: افغانستان نباید از سوی جامعه جهانی تنها گذاشته شود، جامعه جهانی باید برای نجات مردم این کشور از فاجعه انسانی وارد عمل شود، بی ثباتی در افغانستان می تواند باعث افزایش موج مهاجران به کشورهای مختلف خارجی و ایجاد دیگر مشکلات شود.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه اظهارات خود در دیدار با هیئت پارلمانی مجلس عوام انگلیس به تشریح آخرین اوضاع منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند و اقدامات ضد انسانی ارتش و دیگر نیروهای مسلح هند علیه ساکنان مسلمان این منطقه پرداخت و افزود: ما مستنداتی مشتمل بر 131 صفحه در خصوص اقدامات ارتش هند در منطقه اشغالی جامو و کشمیر را منتشر نمودیم که در آن اسناد غیر قابل از ارتکاب فرماندهان هندی به جنایات جنگی در منطقه جامو و کشمیر وجود دارد، ما شواهد محکمی را در مقابل جهانیان قرار داده ایم تا خود به بررسی حقایق بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و لندن خاطرنشان کرد: پاکستان و بریتانیا دارای روابط دیرینه دوستانه با یکدیگر هستند، اکنون وقت آن فرا رسیده است تا همکاری استراتژیک میان دو کشور به مرحله جلوتر گام بردارد.

قریشی بر لزوم استفاده بهتر از خدمات بیش از 1.5 میلیون شهروند بریتانیایی پاکستانی الاصل در توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور و تقویت مناسبات دوجانبه میان پاکستان و بریتانیا تاکید ورزید.

ارسال نظر

 
1