خبر فوری

 
 
دیدار روسای جمهور پاکستان و ترکیه: توافق در خصوص تلاش مشترک جهت مقابله با چالش های جهان اسلام +عکس
کد خبر :2069934856

09:30 1398/11/25


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, رئیس جمهور پاکستان, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, عارف علوی,

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی وارد پاکستان شده است، با دکتر عارف علوی همتای پاکستانی خود دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی وارد پاکستان شده است، با دکتر عارف علوی همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به منظور دیدار با همتای پاکستانی خود با استقبال رسمی دکتر عارف علوی در کاخ ریاست جمهوری پاکستان حضور یافت.

روسای جمهور پاکستان و ترکیه سپس در دیدار با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر اهمیت روابط و مشترکات تاریخی دو کشور در بخش های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دفاعی تاکید نمودند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در جریان دیدار با اردوغان با ابراز خرسندی از روابط عمیق و همه جانبه میان دو کشور اظهار داشت: در ششمین نشست شورای عالی همکاری استراتژیک ترکیه-پاکستان روابط برادرانه و دوستانه دو کشور بیش از پیش تقویت و گسترش خواهد یافت.

رئیس جمهور پاکستان در ادامه همتای ترکیه ای خود را از وخامت اوضاع در منطقه جامو و کشمیر هند آگاه ساخت و از مواضع وی در خصوص مسئله کشمیر تقدیر نمود.

دکتر عارف علوی سپس در خصوص تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در روند صلح افغانستان و نقش پاکستان در این زمینه به ارائه توضیحات پرداخت و بر لزوم همکاری جامعه جهانی جهت بازسازی افغانستان تاکید نمود.

عارف علوی و طیب اردوغان در ادامه این رایزنی ها در خصوص تلاش مشترک دو کشور جهت مقابله با چالش های پیش روی جهان اسلام و مقابله با اسلام هراسی در سطح دنیا توافق نمودند.

دو طرف همچنین در خصوص ادامه همکاری های دوجانبه در راستای تامین منافع ملی دو کشور اعلام آمادگی نمودند و بر اهمیت توجه کامل به فرصت های موجود در روابط میان پاکستان و ترکیه و سوق دادن آن به سوی یک همکاری تجاری و اقتصادی قوی و پر جنب و جوش تأکید ورزیدند.

در پایان این دیدار ضیافت شام به افتخار حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و همسر وی امینه اردوغان توسط دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان و ثیمنه علوی برگزار شد.

ارسال نظر

 
1