خبر فوری

 
 
دیدار رئیسی و شریف در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان
کد خبر :1702970876

12:34 1401/06/24


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, اجلاس سازمان همکاری شانگهای, ازبکستان, پاکستان و ایران, پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, رئیس جمهور ایران, سمرقند, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

مقامات کشورهای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان امروز بعد از ظهر در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در سمرقند ازبکستان در حال برگزاری است با یکدیگر دیدار کردند.


سمرقند: به گزارش راز نیوز| مقامات کشورهای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان امروز بعد از ظهر در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در سمرقند ازبکستان در حال برگزاری است با یکدیگر دیدار کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان و دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران که به منظور شرکت در نشست سران اعضای سازمان همکاری شانگهای به ازبکستان سفر کرده‌اند امروز پنجشنبه با یکدیگر به دیدار و رایزنی پرداختند.

در این دیدار دو طرف بر لزوم توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های گوناگون سیاسی، تجاری و امنیت مرزی و نیز افزایش سطح تبادلات تجاری میان دو کشور تأکید ورزیدند.

مقامات پاکستان و ایران در این دیدار نسبت به توسعه روابط همه‌جانبه در زمینه‌های تجارت، انرژی، فرهنگ، اقتصاد و روابط مردمی ابراز علاقه نشان داده و بر لزوم فعال سازی تجارت مرزی، راه اندازی بازارچه‌های مشترک مرزی و ارتقای روابط جهت ایجاد تسهیلات برای زائرین پاکستان تأکید ورزیدند.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار از حمایت‌ها و اعلام همبستگی رئیس جمهور و مردم ایران با سیل زدگان پاکستان تقدیر نمود و گفت: سیل ناشی از باران‌های سهمگین که در نتیجه تغییرات آب و هوایی به وقوع پیوسته است خسارت‌های گسترده‌ای به همراه داشته است.

وی افزود: پاکستان علی رغم سهم بسیار پایین خود در تولید گازهای گلخانه‌ای بیشترین تأثیرات ناشی از تغییرات آب و هوایی را پذیرفته است، مقابله با این چالش‌ها، اقدامات جدی و مؤثر در سطح بین‌المللی را می‌طلبد.

مقامات دو کشور در ادامه این دیدار به بررسی نتایج و خروجی‌های کمیسیون مشترک اقتصادی پاکستان-ایران پرداختند و نسبت به توسعه بیش از روابط دوجانبه در زمینه‌های گوناگون توافق نمودند.

در این دیدار همچنین مقرر گردید پاکستان به منظور توسعه روابط در زمینه‌های تجارت و انرژی یک هیئت عالی رتبه را به منظور رایزنی به ایران اعزام نماید.

مقامات پاکستان و ایران در پایان از یکدیگر برای سفر به کشورهای یکدیگر دعوت به عمل آوردند.

ارسال نظر

 
1