خبر فوری

 
 
دیدار رئیس کمیته حقوق بشر اتحادیه اروپا با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :59655548

14:40 1401/06/30


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اتحادیه اروپا, پنجاب, خانم ماریا آرینا, دیدار, رئیس مجلس سنای پاکستان, رئیس کمیته حقوق بشر اتحادیه اروپا, محمد صادق سنجرانی,

خانم ماریا آرینا رئیس کمیته حقوق بشر اتحادیه اروپا یه همراه هیئتی از اعضای این کمیته با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | خانم ماریا آرینا رئیس کمیته حقوق بشر اتحادیه اروپا  یه همراه هیئتی از اعضای این کمیته با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سناتور بهره مند تنگی، فوزیه ارشد، زرقه سهروردی، افنان الله، پیر صابر شاه و محمد قاسم صمد خان معاون رئیس مجلس سنای پاکستان نیز حضور داشتند.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دوجانبه پاکستان و اتحادیه اروپا بحث و تباد نظر کردند.

رئیس مجلس سنای پاکستان طی این دیدار هیئت کمیته حقوق بشر اتحادیه اروپا را از اقدامات مجلس سنای پاکستان برای محافظت از حقوق بشر آگاه کرد.

وی طی این دیدار گفت: به خاطر نشست سران اتحادیه اروپا و پاکستان در ماه ژوئیه سال 2009، روابط دوجانبه پاکستان و اتحادیه اروپا و مشارکت پاکستان افزایش یافت و این نشست به حل مسائل سیاسی و اقتصادی منطقه و مسائل بین المللی منجر شد.

وی افزود: اتحادیه اروپا در پاکستان برای ایجاد جامعه ای با ثبات، دموکراتیک و کثرت گرا تلاش می کند وو این قابل تمجید است. ما از همکاری اتحادیه اروپا در بخش های مختلف تشکر می کنیم.

وی گفت: ما در بخش های آموزش، اقتصاد، حکومتداری خوب، حقوق بشر، حاکمیت قانون و تضمین مدیریت پایدار منابع طبیعی در پاکستان با اتحادیه اروپا همکاری کرده ایم و اتحادیه اروپا نیز برای توسعه بخش های عقب افتاده پاکستان اقداماتی انجام داده است.

وی در ادامه گفت: اکنون پاکستان با آثار مخرب تغییرات آب و هوایی روبرو است. پاکستان کمتر از 1 درصد گازهای گلخانه ای در جهان را منتشر می کند اما موقعیت جغرافیایی پاکستان به نحوی است که احتمال بروز خطر بلایای طبیعی در آن زیاد است. پاکستان برای عبور از چالش تغییرات آب و هوایی به کمک و حمایت جامعه بین المللی نیاز دارد.

وی همچنین گفت: ما به همکاری قوی برای حمایت از موضع پاکستان نسبت به تغییرات آب و هوایی در مقابل جامعه جهانی نیاز داریم. سازمان های مدنی، مردم پاکستان و سازمان های رفاهی در حال کمک به سیل زدگان کشور هستند اما این کمک ها برای جبران خسارت های ناشی از سیل کافی نیست و کشور به شدت به کمک و حمایت در سطح بین المللی نیاز دارد.

وی سپس گفت: پاکستان برای ایجاد امنیت و ثبات و محافظت از حقوق بشر در منطقه نقش فعال ایفا کرده است و ما امیدواریم که جامعه بین المللی نیز نقش خود را برای ایجاد امنیت و محافظت از حقوق بشر در منطقه از راه منصفانه ایفا خواهد کرد. هند پس از اقدام یکجانبه خود در تاریخ 5 آگوست سال 2019 (14 مرداد سال 98)، با ظلم به مردم مظلوم جامو و کشمیر هند، حقوق بشر را به بدترین نحو نقض کرده است. این ظلم هایی که به مردم کشمیر می شود، نقض صریح قطعنامه های متعدد سازمان ملل است.

وی علاوه بر این گفت: مردم جامو و کشمیر هند برای برقراری عدالت در حال نگاه کردن به سمت قهرمانان جهانی حقوق بشر، سازمان های حافظ صلح و سازمان های حقوق بشری هستند تا این سازمان ها به نقض حقوق بشر توسط هند توجه کنند و صدای مردم کشمیر در مجامع بین المللی باشند.

وی گفت: ما امیدواریم که اتحادیه اروپا برای محافظت از حقوق مردم جامو و کشمیر نقش مؤثر ایفا کند و تلاش ها برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه را تسهیل کند.

رئیس کمیته حقوق بشر اتحادیه اروپا نیز طی این دیدار گفت: همکاری دوجانبه با پاکستان از اهمیت زیادی برخوردار است و این همکاری در چارچوب GSP Plus در حال افزایش است.

ارسال نظر

 
1