خبر فوری

 
دیدار رئیس پارلمان پاکستان با شاه سلمان، پادشاه عربستان سعودی
کد خبر :127749328

13:00 1398/10/04


برچسب ها : اسد قیصر, پادشاه عربستان, رئیس پارلمان پاکستان, سلمان بن عبدالعزیز,

اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در ادامه دیدار با مقامات عربستان سعودی، با شاه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی دیدار کرد.


 

ریاض: به گزارش راز نیوز| اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در ادامه دیدار با مقامات عربستان سعودی، با شاه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اسد قیصر در صدر هیئت پارلمانی پاکستان با حضور در محل کاخ پادشاهی، با شاه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات و روابط دوجانبه و چالش‌های پیش روی امت مسلمان به بحث و تبادل نظر پرداختند و درباره تهیه برنامه جامع جهت مقابله با چالش‌ها و مشکلات کشورهای اسلامی به توافق رسیدند.

اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در جریان این دیدار شاه سعودی را از آخرین وضعیت منطقه کشمیر و ادامه حکومت نظامی در این منطقه از 141 روز گذشته آگاه ساخت.

وی افزود: ادامه حکومت نظامی در منطقه کشمیر، زندگی مردم این منطقه را فلج نموده است و این منطقه دچار کمبود شدید مواد غذایی و دارویی می‌باشد.

وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: پاکستان قدردان روابط دیرینه و صمیمی خود با عربستان سعودی است، عربستان دوست راستین و برادر مخلص پاکستان است، ملت پاکستان از صمیم قلب دوستدار عربستان و خادمین چرمین شریفین هستند.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان خواهان گسترش روابط خود با عربستان سعودی در بخش‌های پارلمانی و اقتصادی می‌باشد.

سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی نیز در جریان دیدار با هیئت پارلمانی پاکستان در گفتگو با اسد قیصر اظهار داشت: اتحاد بین المسلمین جهت مقابله با چالش‌های پیش روی جامعه مسلمانان امری ضروری است، نقش پاکستان درزمینهٔ ایجاد اتحاد بین المسلمین و صلح در منطقه قابل تمجید است.

وی با تأکید بر حل صلح آمیز مسئله کشمیر از طریق گفتگو و رایزنی افزود: عربستان سعودی خواهان حل صلح آمیز مسئله کشمیر بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد می‌باشد.

شاه سلمان گفت: پاکستان از کشورهای دارای اهمیت و تأثیر گذار در دنیای اسلام است و عربستان سعودی برای توسعه و آبادانی آن از هیچ‌گونه همکاری دریغ نخواهد کرد.

ارسال نظر

 
1