خبر فوری

 
 
دیدار رئیس پارلمان عرب با رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :226013541

19:21 1400/05/11


برچسب ها : اسلام آباد, اسلام هراسی, تروریسم, جامو و کشمیر, دکتر عارف علوی, رئیس پارلمان عربی, رئیس جمهور پاکستان, روابط دو جانبه, فلسطین, ملاقات,

عادل بن عبدالرحمن العسومی رئیس پارلمان عرب در روز دوشنبه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عادل بن عبدالرحمن العسومی رئیس پارلمان عرب در روز دوشنبه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.

طی این دیدار دکتر عارف علوی بیان کرد: کشورهای اسلامی در زمینه های تروریسم و ​​اسلام هراسی با چالش های بزرگی روبرو هستند که می توان با همکاری یکدیگر بر آنها غلبه کرد. همچنین کشورهای اسلامی باید برای تغییر تصورات عمومی و جهانی درمورد اسلام هراسی با یکدیگر همکاری کنند.

وی گفت: به دلیل باور و فرهنگ مشترک، مردم پاکستان وابستگی طبیعی با مردم کشورهای عربی دارند. همچنین پاکستان برای روابط خود با کشورهای خاورمیانه اهمیت ویژه ای قائل و به دنبال تقویت بیشتر روابط با کشورهای منطقه در همه زمینه های مورد علاقه متقابل است.

وی افزود: پاکستان تلاش می کند تا صلح را در منطقه به ویژه در افغانستان ترویج دهد.

همچنین دکتر عارف علوی توضیحاتی از اقدامات پاکستان در زمینه مقابله با شیوع کرونا ارائه داد.

در همین حال رئیس جمهور پاکستان، رئیس پارلمان عرب را در مورد سیاست های ظالمانه دولت هند در جامو و کشمیر تحت اشغال، مطلع ساخت و گفت: هند در نسل کشی مسلمانان جامو و کشمیر اشغالی نقش دارد و از طریق قانون شهروندی جمعیت مسلمانان را کاهش می دهد.

وی بر موضع پاکستان در قبال مسئله فلسطین بیان کرد: پاکستان به دنبال ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی مطابق با قوانین بین المللی است.

به همین مناسبت رئیس پارلمان عرب گفت: پاکستان نقش مهم تاریخی برای جهان عرب در دستیابی به اهداف امت اسلامی ایفا کرده است. همچنین جهان اسلام باید برای مقابله با چالش های پیش رو با یکدیگر همکاری کنند.

وی بر ضرورت تبادل هیئت ها برای تقویت بیشتر روابط میان پاکستان و جهان عرب تاکید کرد. همچنین پارلمان عرب از موضع پاکستان در مورد اختلافات جامو و کشمیر حمایت می کند.

در پایان، رئیس پارلمان عرب از استقبال گرم و مهمان نوازی دولت پاکستان تشکر و قدردانی به عمل آورد.

 

ارسال نظر

 
1