خبر فوری

 
دیدار رئیس هلال احمر افغانستان در صدر هیئتی با امیر جماعت اسلامی پاکستان
کد خبر :323403065

14:22 1400/09/19


برچسب ها : امیر جماعت اسلامی, پاکستان و افغانستان, جماعت اسلامی پاکستان, رئیس هلال احمر, سراج الحق, هلال احمر افغانستان, کمک های بشردوستانه,

مولوی مطیع الحق خالص رئیس هلال احمر افغانستان در صدر هیئت چهار نفره با حضور در منطقه منصوره پایتخت پاکستان، با سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مولوی مطیع الحق خالص رئیس هلال احمر افغانستان در صدر هیئت چهار نفره با حضور در منطقه منصوره پایتخت پاکستان، با سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان دیدار کرد.

سراج الحق در این نشست اظهار داشت که وی علاوه بر سفر اخیر خود به قطر در دیگر مواقع نیز از دولت های کشورهای اسلامی، سازمان های بین المللی و خیریه درخواست کرده است تا هرچه سریعتر نقش خود برای فراهم کردن مایحتاج ضروری زندگی به مردم افغانستان، نقش ایفا کنند.

وی افزود: می دانیم که درحال حاضر وضعیت افغانستان بسیار خراب است و اگر به موقع به آنها کمک رسانی نشود، یک بحران بزرگ انسانی بوجود می آید، وظیفه کشورهای اسلامی و نهادهای بین المللی است که در زمینه فعالیت های خیریه به دولت افغانستان کمک فوری کنند.

در این نشست همچنین گفته شد: کشورهایی که این جنگ را به مردم افغانستان تحمیل کردند، وظیفه آنها است تا به این نابودی پایان دهند. کشورهای اسلامی من جمله دولت پاکستان باید هرچه سریعتر دولت طالبان را به رسمیت بشناسند و با استفاده از بستر سازمان همکاری اسلامی OIC، تلاش های احیای افغانستان را آغاز کنند.

 

مولوی مطیع الحق ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه فعالیت های خیریه، اظهار داشت که به دلیل بارش برف تا چند روز آینده دسترسی به برخی مناطق افغانستان تقریبا غیرممکن خواهد بود، ازاین رو ارائه بسته های غذایی و زمستانی به این مناطق اولویت اصلی ما است. وی افزود: حزب جماعت اسلامی پاکستان در مرحله اول بلافاصله پس از تشکیل حکومت طالبان در افغانستان کمک کرده است که دولت و مردم افغانستان از جماعت اسلامی سپاسگذار هستند.

گفتنی است این هیئت همچنین از دفتر مرکزی "بنیاد الخدمت" در خیابان جناح اسلام آباد، بازدید کرد.

ارسال نظر

 
1