خبر فوری

 
 
دیدار رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1300450336

11:43 1400/03/07


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, ولکان بوزکر,

وولکان بوزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با عمران خان به دیدار و گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وولکان بوزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با عمران خان به دیدار و گفتگو پرداخت.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی دفتر نخست وزیر پاکستان، عمران خان و وولکان بوزکر در جریان این دیدار پیرامون موضوعات مختلف مورد علاقه منطقه ای و بین المللی همچون مسئله فلسطین و جامو و کشمیر، صلح افغانستان، جرم، فساد اقتصادی، پولشویی، توسعه پایدار و احیای اقتصاد در زمان همه گیری ویروس کووید-19 به رایزنی پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار از نقش وولکان بوزکر در برگزاری فوری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای بررسی مسئله فلسطین تمجید نمود و گفت: پس از اعلام آتش بس در فلسطین اشغالی باید اقدامات لازم جهت حل منصفانه و دائمی مسئله فلسطین مطابق با قطعنامه های سازمان ملل متحد و استراتژی دو دولت مستقل صورت گیرد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه به تشریح اهمیت توسعه همکاری های بین المللی تحت بستر سازمان ملل متحد برای حل مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی و همچنین اهمیت ارائه تسهیلات به کشورهای در حال توسعه در بازپرداخت وام جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار 2030 و احیای اقتصاد پرداخت.

وولکان بوزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در این دیدار نخست وزیر پاکستان را از اقدامات صورت گرفته در زمان مدت ریاست خود در مجمع عمومی سازمان ملل برای حل مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در سطح بین الملل آگاه ساخت.

ارسال نظر

 
1