خبر فوری

 
 
دیدار رئیس مجلس نمایندگان افغانستان و هیئت همراه پارلمانی با رئیس مجلس ملی پاکستان
کد خبر :748569177

10:25 1400/03/11


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و افغانستان, رئیس پارلمان پاکستان, رئیس مجلس ملی پاکستان, مجلس نمایندگان افغانستان, میر رحمان رحمانی,

میر رحمان رحمانی که به منظور شرکت در اجلاس مجمع پارلمانی کشورهای عضو اکو به پاکستان سفر کرده است، روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه پارلمانی با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با اسد قیصر رئیس مجلس ملی این کشور دیدار نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| میر رحمان رحمانی که به منظور شرکت در اجلاس مجمع پارلمانی کشورهای عضو اکو به پاکستان سفر کرده است، روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه پارلمانی با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با اسد قیصر رئیس مجلس ملی این کشور دیدار نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوستانه میان دو کشور، روابط تجاری، وضعیت اقتصادی منطقه و اجلاس مجمع پارلمانی کشورهای عضو اکو به رایزنی پرداختند.

اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در این دیدار ابراز داشت: روابط مستحکم میان پاکستان و افغانستان لازمه اساسی برای برپایی صلح و ثبات در منطقه است، روابط پارلمانی میان دو کشور به تقویت مناسبات دو جانبه کمک خواهد نمود.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان خواهان تشکیل افغانستان با ثبات و امن است، سفر هیئت پارلمانی افغانستان به توسعه روابط پارلمانی دو کشور و یک گام مثبت در جهت تقویت مناسبات و توسعه روابط میان دو کشور ثابت خواهد شد.

رئیس پارلمان پاکستان در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس مجمع پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(ECO) به گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری میان کشورهای عضو و همچنین توسعه اقتصادی منطقه کمک خواهد نمود.

میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان نیز در جریان این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط با پاکستان برای کابل ابراز داشت: افغانستان برای روابط برادرانه خود با پاکستان ارزش ویژه ای قائل است و خواهان تقویت این روابط است.

وی با تلاش از زحمات و تلاش های پاکستان در جهت برپایی صلح در منطقه افزود: دو کشور می توانند با بهره گیری از اهمیت جغرافیایی خود به ثبات اقتصادی دست یابند، برگزاری اجلاس مجمع پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(PAECO)، گام خوب برای تقویت روابط بین کشورهای ECO و توسعه و شکوفایی منطقه خواهد بود.

 

ارسال نظر

 
1