خبر فوری

 
دیدار رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :698761830

11:15 1400/03/12


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, مجلس ملی کبیر ترکیه, مصطفی شنتوپ,

پروفسور دکتر مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پروفسور دکتر مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و آنکارا و دیگر موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط پاکستان و ترکیه اظهار داشت: مناسبات دوجانبه پاکستان و ترکیه به روابط مستحکم و استراتژیک تبدیل گشته است که با گذشت زمان تقویت و گسترش خواهد یافت، مناسبات پاکستان و ترکیه توسط شورای همکاری استراتژیک در سطح بالا نگاه داشته شده است، شورای عالی رتبه همکاری استراتژیک به گسترش روابط دو کشور کمک نموده است.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور ترکیه در فوریه سال 2020 میلادی به پاکستان خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده خواست دو کشور برای تبدیل مناسبات دوجانبه به همکاری استراتژیک می باشد، دو کشور نیازمند گسترش همکاری ها در زمینه های سیاسی و اقتصادی برای منافع خود می باشند.

رئیس جمهور پاکستان در ادامه با تقدیر از حمایت ترکیه از پاکستان در خصوص مسئله کشمیر افزود: ترکیه همواره در تمامی بسترهای بین المللی از مواضع اصولی پاکستان در خصوص مسئله کشمیر حمایت نموده است، وی همچنین از همکاری های دولت ترکیه برای مقابله با ویروس کرونا تقدیر نمود.

پروفسور دکتر مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه نیز در این دیدار پیام دوستانه دولت و ملت ترکیه برای مردم و دولتمردان پاکستان را به رئیس جمهور پاکستان ابلاغ نمود.

 وی با تاکید بر تداوم حمایت های ترکیه از مواضع اسلام آباد در خصوص مسئله کشمیر افزود: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست مشترک مجمع عمومی سازمان ملل متحد و پارلمان پاکستان در حمایت از مردم کشمیر به ایراد سخنرانی پرداخت، حمایت رهبران ترکیه از کشمیر جلوه ای از روابط نزدیک و برادرانه میان دو کشور است.

ارسال نظر

 
1