خبر فوری

 
 
دیدار رئیس مجلس ملی پاکستان با همتای استرالیایی خود
کد خبر :917455937

12:06 1401/06/03


برچسب ها : اتاوا, اعظم نذیر تارر, پاکستان و کانادا, خانم سو لاینز, دیدار, رئیس مجلس ملی پاکستان, رئیس مجلس ملی کانادا, راجا پرویز اشرف, سناتور سلیم مانوی والا, نایب رئیس مجلس سنای پاکستان, وزیر قانون و دادگستری پاکستان, کنفرانس پارلمانی کشورهای مشترک المنافع,

راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان طی سفر به شهر هالیفاکس کانادا با خانم سو لاینز همتای استرالیایی خود طی شصت و پنجمین کنفرانس پارلمانی کشورهای مشترک المنافع دیدار و گفتگو کرد.


اتاوا: به گزارش راز نیوز | راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان طی سفر به شهر هالیفاکس کانادا با خانم سو لاینز همتای استرالیایی خود طی شصت و پنجمین کنفرانس پارلمانی کشورهای مشترک المنافع دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دوجانبه و همکاری مشترک دو کشور در سطوح پارلمانی بحث و تبادل نظر کردند. رئیس مجلس ملی پاکستان طی این دیدار از همتای خود برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

وی طی این دیدار همتای استرالیایی خود را از برگزاری سمینار منطقه ای اتحادیه بین المجالس در مورد اهداف توسعه پایدار مجلس ملی پاکستان آگاه کرده و از وی برای شرکت در این سمینار دعوت کرد.

وی همچنین طی این دیدار بر لزوم افزایش همکاری های پارلمانی بین پاکستان و کانادا تاکید کرد و خواستار افزایش همکاری های دو کشور در بخش های بازرگانی، فن آوری، آموزش و روابط پارلمانی شد.

رئیس مجلس ملی پاکستان سپس طی این دیدار گفت: دیپلماسی پارلمانی نقش مهمی در ایجاد روابط معنادار بین دو کشور دارد.

رئیس مجلس ملی کانادا نیز طی این دیدار از حسن نیت همتای پاکستانی خود استقبال کرده و گفت که چندی پیش از زنان بومی برای بازدید از پارلمان دعوت کرده بود.

وی افزود: ما سفیر جدیدی برای پاکستان منصوب کرده ایم و امیدواریم که سفیر جدید کانادا نقش خود را برای گسترش روابط بین پاکستان و کانادا ایفا کند. وی با اشاره به بازی کریکیت بین پاکستان و کانادا، اینگونه بازی ها وسیله ارتباطی موثری بین دو کشور بوده و فرصتی عالی برای گسترش روابط بین دو کشور فراهم می کند.

اعظم تارر وزیر قانون پاکستان که در این دیدار حضور داشت، گفت که پاکستان و کانادا به واسطه حضور بین کشورهای مشترک المنافع، دارای ارزش های مشترک زیادی هستند. لرد مکالی پیش نویس قانون اساسی پاکستان و کانادا را تدوین کرده است. این امر یک فرصت عالی برای همکاری دو کشور به منظور دستیابی به حکمرانی خوب و اجرای سریع عدالت فراهم کرده است.

وی همچنین طی این دیدار گفت: برای بهبود و تجدید ساختار آموزش حقوقی در پاکستان اقدامات مهمی انجام داده ام. ما با دانشگاه ها و دانشکده های حقوق آمریکا و انگلیس در این زمینه قراردادهایی امضا کرده ایم. ما می خواهیم با دانشگاه های کانادا نیز به همین صورت همکاری کنیم. رئیس مجلس ملی کانادا از سخانان وی استقبال کرد.

سناتور سلیم مانوی والا نایب رئیس مجلس سنای پاکستان نیز که طی این دیدار حضور داشت، گفت که به عنوان نایب رئیس مجلس سنای پاکستان به این نتیجه رسیده است که دیپلماسی پارلمانی روشی موثر برای حل مسائل بین کشورها می باشد.

رومینا خورشید عالم عضو مجلس ملی پاکستان طی این دیدار هیئت استرالیایی را از اقدامات دبیرخانه اهداف توسعه پایدار در مجلس ملی پاکستان و اقدامات انجام شده به منظور قرار دادن دستور کار توسعه در چارچوب تجارت پارلمانی آگاه کرد.

وی همچنین طی این دیدار به طور ویژه در مورد برگزاری سمینار منطقه ای اتحادیه بین المجالس در مورد اهداف توسعه پایدار مجلس ملی پاکستان توضیحاتی ارائه داد و دعوت نامه پاکستان برای شرکت در این سمینار را به رئیس مجلس ملی کانادا تقدیم کرد.

رئیس مجلس ملی کانادا سپس طی این دیدار به برگزاری مراسم جشن استقلال پاکستان بویژه مراسم جشن کودکان در آن روز ابراز علاقه مندی کرد و به همتای پاکستانی خود برای برگزاری این جشن تبریک گفت. وی همچنین با تمجید از عملکرد نمایندگان زن در مجلس ملی پاکستان گفت که پاکستان اولین کشور دارای نخست وزیر زن و رئیس مجلس زن بین کشورهای اسلامی می باشد.

ارسال نظر

 
1