خبر فوری

 
 
دیدار رئیس مجلس ملی نیجر با عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1571375803

14:41 1400/05/20


برچسب ها : پاکستان و نیجر, رئیس جمهور پاکستان, رئیس مجلس ملی پاکستان, رئیس مجلس ملی نیجر, گسترش همکاری,

سینی اومارو رئیس مجلس ملی نیجر روز سه شنبه به همراه اعضای هیئت با رئیس جمهور پاکستان در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سینی اومارو رئیس مجلس ملی نیجر روز سه شنبه به همراه اعضای هیئت با رئیس جمهور پاکستان در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد.

عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار گفت: پاکستان اهمیت ویژه ای برای روابط برادرانه خود با نیجر قائل است و خواستار گسترش روابط خود با این کشور در تمامی زمینه های مورد علاقه طرفین است، پاکستان و نیجر روابط عالی دارند و در خصوص موضوعات مختلف در سطح بین الملل میان دو کشور اتفاق نظر وجود دارد، پاکستان در سالهای2021 و 2022 برای 100 دانشجوی نیجر بورسیه تحصیلی فراهم خواهد کرد.

عارف علوی در ادامه این جلسه که اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان نیز در آن حضور داشت افزود: دامنه همکاری های دوجانبه بین دو کشور باید از طریق تبادل منظم هیئت های سیاسی، پارلمانی و تجاری افزایش یابد، پاکستان به عنوان بخشی از سیاست "نگاه به آفریقا" به روابط خود با نیجر اهمیت ویژه ای می دهد و خواستار امضای یک توافق نامه تجاری ترجیحی با نیجر است که به تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور با استقبال از امضای تفاهم نامه اخیر همکاری پارلمانی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه باعث نزدیک شدن دو کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: پاکستان برای حرکت در مسیر توسعه، به اصلاحات و توسعه در زمینه های بهداشتی، آموزشی و کشاورزی توجه ویژه ای می دهد.

سینی اومارو گفت: روابط دو کشور بر مبنای برادری استوار گشته است که نیاز است این روابط به نفع متقابل تقویت شود، بدین منظور باید همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو کشور تقویت شود.

وی ادامه داد: ما به کمک و تجربه پاکستان در زمینه توسعه سیستم آبیاری و تامین مواد غذایی نیاز داریم، دکتر عارف علوی گفت: پاکستان با به اشتراک گذاشتن تجربیات و تخصص خود در زمینه کشاورزی و آبیاری، به نیجر در این زمینه کمک خواهد کرد.

رئیس مجلس ملی نیجر از دولت پاکستان برای اعطای بورسه تحصیلی به دانشجویان نیجر تشکر کرده و از دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دعوت کرد برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه به نیجر سفر کند، وی همچنین از دولت پاکستان برای استقبال گرم و مهمان نوازی از خود و هیئت همراه در طول اقامت در پاکستان قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1