خبر فوری

 
دیدار رئیس مجلس قانون گذاری بورکینافاسو با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1348252735

14:41 1401/04/21


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و بورکینافاسو, پنجاب, دیدار, رئیس مجلس سنای پاکستان, رئیس مجلس قانون گذاری بورکینافاسو, محمد صادق سنجرانی,

ابوبکر توگویینی رئیس مجلس قانون گذاری بورکینافاسو با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | ابوبکر توگویینی رئیس مجلس قانون گذاری بورکینافاسو با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک گفتگو کرده و برای تقویت روابط دوجانبه بر افزایش دیپلماسی پارلمانی تاکید کردند.

رئیس مجلس سنای پاکستان طی این دیدار گفت: پاکستان به منظور همکاری و هماهنگی با کشورهای آفریقایی، استراتژی ویژه خود را آشکارا بیان کرده است. بر اساس این استراتژی راه های گسترش همکاری ها هموار شده و این امر به افزایش همکاری های تجاری کمک می کند.

وی افزود: مسئولیت سنگینی بر عهده ی مجالس قانون گذاری برای ایجاد امنیت و توسعه در منطقه بوده و ما باید با استفاده از دیپلماسی پارلمانی برای حل موانع ارتقاء و توسعه صلح و هماهنگی در منطقه، تلاش های جمعی خود را افزایش دهیم.

وی گفت: همکاری های پارلمانی و نهادی می تواند روابط دو کشور را در سطح عمومی افزایش دهد. پاکستان خواستار گسترش روابط با کشورهای آفریقایی می باشد. با تبادل هیئت های تجاری در بخش های مختلف بین دو کشور می توان فرصت های سرمایه گذاری و تجارت را افزایش داد

وی همچنین از سرمایه گذاران خواست تا طی دیدار با همتایان پاکستانی خود فرصت های سرمایه گذاری را کشف کنند.

رئیس مجلس قانون گذاری بورکینافاسو نیز طی این دیدار گفت که پاکستان برای ما و منطقه یک کشور مهم بوده و وی بر روی گسترش همکاری نهادهای دو کشور تاکیید کرد.

ارسال نظر

 
1