خبر فوری

 
 
دیدار رئیس مجلس شورای ملی پاکستان با رئیس جمهور آذربایجان
کد خبر :894415635

12:32 1400/05/06


برچسب ها : پاکستان و آذربایجان, رئیس جمهور آذربایجان, رئیس مجلس شورای ملی پاکستان, همکاری دوجانبه,

اسد قیصر رئیس شورای مجلس ملی پاکستان به آذربایجان سفر کرده و با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اسد قیصر رئیس شورای مجلس ملی پاکستان به آذربایجان سفر کرده و با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

رئیس جمهور آذربایجان هنگام ورود اسد قیصر رئیس مجلس شورای ملی پاکستان به کاخ ریاست جمهوری به گرمی از وی و اعضای همراه پارلمان استقبال کر.

 اسد قیصر در دیدار با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در کاخ ریاست جمهوری گفت: میان پاکستان و آذربایجان پیوند های قوی مذهبی، برادری، تاریخی، فرهنگ و اداب و رسوم برقرار است، ارتقاء روابط دیپلماسی باعث تقویت روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: پاکستان مشتاقانه به دنبال سرمایه گذاری با آذربایجان در زمینه های انرژی، تجارت، فناوری اطلاعات و سایر بخش های اقتصادی است.

 وی از رئیس جمهور آذربایجان برای حمایت بی دریغ این کشور در مورد مسئله کشمیر تشکر کرده، و او را از اوضاع کشمیر مطلع کرد، وی همچنین پیروزی آذربایجان بر ارمنستان را به رئیس جمهور و مردم اذربایجان تبریک گفت، و پیشنهاد کرد برای گسترش تجارت میان دو کشور کار گروه مشترک در وزارت بازرگانی دو کشور ایجاد شود، وی رئیس جمهور آذربایجان را به پاکستان دعوت کرده و از وی خواست در جلسه مشترک پارلمان سخنرانی کند.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان گفت: آذربایجان حامی موضع اصلی پاکستان در حضوص مسئله کشمیر است و به حمایت خود ادامه خواهد داد، وی در ادامه افزود: با بهتر شدن اوضاع کرونا به پاکستان سفر خواهد کرد، وی با پیشنهاد رئیس شورای ملی در خصوص افزایش همکاری در زمینه های تجاری، آموزش، بهداشت و تغییرات اقلیمی موافقت کرده و بر لزوم تقویت همکاری بین وزارتخانه های محیط زیست تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1