خبر فوری

 
 
دیدار رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان با سفیر سوئد
کد خبر :1416933974

18:34 1399/11/07


برچسب ها : پاکستان و سوئد, پنجاب, دیدار, رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان, سفیر سوئد, قربان علی, هنریک پرسن,

قربان علی رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان با هنریک پرسن سفیر سوئد دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | قربان علی رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان با هنریک پرسن سفیر سوئد دیدار و گفتگو کرد.

وی با دعوت از سرمایه گذاران سوئدی به سرمایه گذاری در کریدور اقتصادی چین و پاکستان سی پک و مناطق ویژه اقتصادی مرتبط در مناطق مختلف پاکستان گفت: باید روابط دو جانبه اقتصادی و تجاری بین پاکستان و سوئد افزایش یابد و ما باید برای تقویت روابط تجاری بین دو کشور تلاش کنیم.

وی همچنین خواستار سرایه گذاری سوئد در زمینه برق رسانی، گردشگری، معادن و مواد معدنی، حمل و نقل و مسکن در پاکستان برای افزایش همکاری بین دو کشور شد.

قربان علی گفت: مناطق ویژه اقتصادی مرتبط با پروژه سی پبک از جمله مناطق اقتصادی گلگیت بلتستان آماده همکاری با تاجران و سرمایه گذاران سوئدی هستند. وی پیشنهاد کرد که سرمایه گذاران سوئدی می توانند به همراه صنعتگران گلگیت بلتستان در بخش های کشاورزی، دام، معادن و مواد معدنی و محصولات لبنی سرمایه گذاری مشترک کنند.

وی خاطر نشان کرد که پروژه سی پیک دروازه ای برای ورود سرمایه گذاران سوئدی به بازار های چین و کشور های آسیای میانه و دیگر کشور های منطقه است و منطقه گلگیت بلتستان ظرفیت بالقوه بالایی در زمینه تولید برق از طریق نیروگاه های برق آبی بوده و در زمینه گردشگری نیز ظرفیت بالایی دارد. علاوه بر این گوادر فرصت بزرگی را به اتحادیه اروپا و کشور های اسکاندیناوی برای اتصال به کل منطقه به منظور دستیابی به اهداف اقتصادی و تجاری خود داده است.

ارسال نظر

 
1