خبر فوری

 
 
دیدار رئیس شورای ایالات سوئیس با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1755267153

11:46 1398/08/16


برچسب ها : پاکستان و سوئیس, شورای ایالات سوئیس, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

جین رین فورنیر رئیس شورای ایالات سوئیس با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| جین رین فورنیر رئیس شورای ایالات سوئیس با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جین رین فورنیر رئیس شورای ایالات سوئیس در صدر هیئت بلندپایه سیاسی با حضور در دفتر نخست وزیر پاکستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در جریان این دیدار، پیروزی جین رین فورنیر در انتخابات اخیر سوئیس را به وی تبریک گفت.

نخست وزیر پاکستان با ابراز اطمینان در خصوص سطح روابط موجود میان پاکستان و سوئیس، بر گسترش همکاری ها و مناسبات دوجانبه تأکید کرد.

عمران خان اظهار داشت: روابط پارلمانی دو کشور نقش بسزایی در گسترش روابط دوجانبه میان پاکستان و سوئیس دارد، وی با اشاره به سیاست های دولت پاکستان جهت تسهیل سرمایه گذاری های خارجی، خواستار سرمایه گذاری شرکت های سوئیسی در پاکستان و استفاده از فرصت های موجود شد.

وی افزود: بخش توریسم و گردشگری در پاکستان رو به گسترش می باشد که نیازمند توجه بیش از پیش سرمایه گذاران خارجی جهت حضور و سرمایه گذاری است.

نخست وزیر پاکستان در ادامه گفتگوهای خود با اشاره به موضوع کشمیر، طرف سوئیسی را از آخرین وضعیت منطقه کشمیر آگاه نمود و خاطرنشان کرد: اقدامات غیرقانونی هند در منطقه کشمیر باعث آغاز بحران انسانی در این منطقه گردیده است.

وی گفت: اقدامات هند در منطقه کشمیر، صلح و امنیت خطه را تحت تأثیر قرار داده است، هند با اعمال قانون حکومت نظامی از 14 مرداد ماه جاری و مسدود نمودن مسیرهای عبور و مرور در منطقه کشمیر، صریحاً قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل را نقض نموده است.

ارسال نظر

 
1