خبر فوری

 
 
دیدار رئیس سازمان اطلاعات پاکستان با مقامات عالی رتبه آمریکا در واشنگتن
کد خبر :1280947529

10:46 1401/02/22


برچسب ها : آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا, امنیت ملی پاکستان, پاکستان و آمریکا, رئیس سازمان اطلاعات پاکستان, رئیس سازمان سیا, سپهبد ندیم انجم, مشاور امنیت ملی آمریکا, واشنگتن,

ژنرال ندیم انجم رئیس سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) که در واشنگتن به سر می برد با مقامات عالی رتبه آمریکا از جمله مشاور امنیت ملی و رئیس سازمان سیای این کشور دیدار و رایزنی داشته است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| ژنرال ندیم انجم رئیس سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) که در واشنگتن به سر می برد با مقامات عالی رتبه آمریکا از جمله مشاور امنیت ملی و رئیس سازمان سیای این کشور دیدار و رایزنی داشته است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، یک خبرگزاری محلی پاکستان با درج عنوان "رایزنی امنیتی آمریکا و پاکستان پیش از سفر بلاول بوتو به واشنگتن" از حضور ژنرال ندیم انجم رئیس سازمان اطلاعات پاکستان آی اس آی در آمریکا و دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور خبر داد.

به گفته این خبرگزاری ژنرال ندیم انجم که از سه روز گذشته در واشنگتن به سر می برد با جک سلیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و ویلیام جی برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا دیدار نمود.

اگرچه تاکنون هیچ اطلاعاتی از جزئیات دیدارهای صورت گرفته میان مقامات پاکستان و آمریکا منتشر نشده است، اما گمانه زنی های صورت گرفته حاکی از آن است که نگرانی های امنیتی دوجانبه و اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان می تواند محور رایزنی های انجام شده میان مقامات امنیتی اسلام آباد و واشنگتن باشد زیرا به اعتقاد آمریکا ایجاد ثبات در افغانستان نیازمند همکاری پاکستان است.

گفتنی است آخرین مرتبه در ژوئیه 2021 رایزنی هایی میان مقامات امنیتی دو کشور صورت گرفته بود و معید یوسف مشاور اسبق امنیت ملی پاکستان با جک سلیوان در کاخ سفید دیدار و رایزنی نمود، در این دیدار سپهبد فیض حمید رئیس اسبق سازمان اطلاعات پاکستان نیز حضور داشت.

لازم به ذکر است این دیدار در واقع نخستین دیدار میان مقامات پاکستان و آمریکا پس از تنش کوتاه مدت میان دو کشور در پی اظهارات عمران خان به شمار می رود.

پس از تلاش های احزاب اپوزیسیون پاکستان در برکناری عمران خان از عرصه قدرت در این کشور، عمران خان در ادعایی جنجالی اعلام داشت آمریکا سعی دارد از طریق احزاب اپوزیسیون دولت وی را سرنگون کند.

این اظهارات عمران خان مبنی بر نقش آمریکا و مداخله او در امور داخلی پاکستان و تاکید مکرر بر این مواضع، ایجاد تنش در روابط اسلام آباد و واشنگتن را به همراه داشت.

 

ارسال نظر

 
1